ثبت اثر مشترک در جشنواره سیمرغ مجاز نیست

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سیمرغ در اطلاعیه‌ای شرایط حضور یک اثر مشترک و واحد در بخش‌های مختلف این جشنواره را اعلام کرد. 

در این اطلاعیه آمده است. شرکت‌کنندگان مجاز به ثبت یک اثر به صورت مشترک در بخش‌های آزاد، ملی و بین‌الملل (به جز در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، فیلم مستند، فیلم کوتاه و پویانمایی) نیستند.

این اطلاعیه می افزاید: در صورت ثبت یک اثر مشترک در بخش‌های مختلف جشنواره، آن اثر فقط در یک بخش داوری خواهد شد. (به طور مثال ثبت یک داستان به صورت همزمان در بخش آزاد و در بخش فرهنگ سلامت مجاز نیست و در صورت تمایل هر فرد می‌تواند در رشته داستان، آثار متفاوتی را در این دو بخش ارائه دهد ولی اثر تکراری مجاز نیست). 

بنابر اعلام دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی در هر دو بخش آزاد و فرهنگ سلامت اثر مشترک خود را به شرط ربط موضوعی ثبت کنند. در این شرایط این اثر در هر دو بخش داوری خواهد شد، اما به صلاح دید هیات انتخاب، فقط در یک بخش پذیرفته می‌شود.

همچنین ثبت یک اثر در دو رشته یا زمینه‌ٔ متفاوت (به عنوان مثال ثبت یک اثر هم در رشته شعر کلاسیک و هم در رشته شعر طنز) تخلف محسوب شده و در صورت چنین اقدامی آن اثر حذف خواهد شد.

مهلت ثبت نام و ارسال آثار به این جشنواره از تاریخ اول مهرماه آغاز و تا یکم دی ماه ۱۳۹۹ اعلام شده است. 

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و با عنایت بر لزوم گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی و همچنین ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان، کارکنان، اساتید و جامعه پزشکی کشور، اقدام به برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا