بارگیری محموله های رایانه شخصی رکورد زد

شرکت تحلیل بازار کانالیس آخرین آمار مربوط به بارگیری محموله های رایانه های شخصی( از جمله رایانه دسک تاپ، نوت بوک و ایستگاه های کاری) در سراسر جهان را منتشر کرده است.

ایستگاه های کاری نوع خاصی از رایانه هستند که برای مقاصد علمی یا فنی به کار می روند.

این اطلاعات نشان می دهد به دلیل شیوع کووید۱۹، اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و دورکاری، محبوبیت رایانه های شخصی افزایش یافته است. در همین راستا محموله های بارگیری شده رایانه های شخصی در سومین سه ماهه ۲۰۲۰ میلادی ۱۲.۷ درصد بالاتر از همین بازه زمانی در سال گذشته بود و به ۷۹.۲ میلیون دستگاه رسیده است.

 این بالاترین میزان رشد محموله های رایانه شخصی طی دهه گذشته بوده است.

محموله های جهانی دسک تاپ، لپ تاپ و ایستگاه های کاری( سهم شرکت ها از بازار و رشد سالانه) در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی

به دلیل شیوع موج دوم کووید۱۹ در بسیاری از کشورها، تقاضا برای رایانه های شخصی رشد کرده و محموله های لپ تاپ در سراسر جهان به ۶۴ میلیون دستگاه رسیده است. این بالاترین رکورد ثبت شده از سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ میلادی تاکنون به حساب می آید. در بازه مذکور از ۲۰۱۱ میلادی ۶۴.۶ میلیون لپ تاپ بارگیری شده بود.

علاوه برآن هرچند اپیدمی داخلی در کشورها کنترل شده، اما بسیاری از شرکت ها همچنان تاکید بر دورکاری در بلند مدت دارد.

راشب دوشی مدیر بخش تحقیقات کانالیس در این باره می گوید: تاثیرادامه دار اپیدمی کووید۱۹ بر شیوه کارکردن، آموزش و همکاری مردم فرصت های بیشتری برای فروشندگان رایانه های شخصی در سال های آینده فراهم می کند.

طبق آمار موجود شرکت لنوو در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی ۱۹ میلیون دستگاه رایانه شخصی بارگیری کرده است. تعداد رایانه های شخصی بارگیری شده شرکت اچ پی نیز ۱۸.۷ میلیون دستگاه در همین بازه زمانی اعلام شده است. البته تعداد لپ تاپ های بارگیری شده شرکت دل ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا