ستاد توسعه فناوری‌های شناختی و کانون پرورشی فکری کودکان تفاهم‌نامه امضا کردند

در این تفاهم‌نامه موضوع ارتقای سواد و سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان با محوریت استفاده از سرگرمی، بازی‌ها، انیمیشن، کتاب و استفاده از یافته‌های دانش علوم شناختی در طراحی و تولیدات دنبال می‌شود.

مجید نیلی‌احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در مراسم  امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه ارتقای سرمایه شناختی جامعه یکی از اهداف ستاد است، گفت: سیاست ستاد همکاری با سایر مراکز و نهادها در حوزه‌های مختلف و حمایت از آن‌ها است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگی قشر کودکان و نوجوانان می‌تواند برای رسیدن به اهداف در این حوزه  نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود:‌ افزایش سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان سبب رشد شناختی، علمی و فرهنگی آنان شده و موجب می شود آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش پیدا ‌کند.

نیلی با اشاره به اینکه در جوامع دانش‌بنیان مهم‌ترین سرمایه، سرمایه شناختی و فکری مردم است، افزود: باید تمرکزمان را بر ابزارهایی قرار دهیم که با کمترین هزینه تمام اقشار جامعه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. امروز با توجه به نقش و نفوذ فناوری‌ها، این ابزارها و تجهیزات می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند؛ به شرط آنکه بر اساس چارچوب‌های مشخص ارزیابی و تولید شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا