احتمال جیره بندی مواد غذائی در ایستگاه بین المللی فضائی

در پی شکست پی در پی دو ماموریت ارسال آذوقه و تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضائی در ماه های گذشته ، آلکساندر آگوریف Aleksandr Agureyev مدیر دپارتمان تغذیه خدمه ایستگاه بین المللی فضائی از زیر مجموعه های موسسه دارو و مشکلات زیستی ، اعلام کرد : " خدمه ایستگاه بین المللی فضائی در صورت نیاز ، جیره غذائی خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از جیره بندی ویژه ای استفاده خواهند کرد . البته هنوز نیازی به این مساله نبوده و غذا و آب کافی برای خدمه این ایستگاه وجود دارد . "

وی در ادامه توضیحات خود تاکید کرد : " در صورت بروز شرایط اضطراری ، خدمه این ایستگاه جیره غذائی خود را با یکدیگر تقسیم خواهند کرد . این یک موضوع متداول و استاندارد است . البته باید خاطر نشان کنم که در حال حاضر و بر اساس رسمی قدیمی ، خدمه ایستگاه بین المللی فضائی همیشه وعده های غذائی خود را به اتفاق یکدیگر صرف می کنند . "

گفتنی است روز یکشنبه گذشته و راس ساعت 10:21 صبح به وقت محلی در فلوریدا ، راکت فالکون 9 Falcon 9 rocket  به همراه فضاپیمای ترابری دراگون Dragon cargo spacecraft  از مرکز فضائی کیپ کاناورال Cape Canaveral spaceport به ماموریت فرستاده شدند که راکت فوق تنها دو ونیم دقیقه پس از پرتاب ، در آسمان منفجر شد . در این ماموریت قرار بود محموله ای به وزن دو تن شامل مواد خوراکی ، تجهیزات و مواد لازم برای انجام آزمایش های علمی و سایر ادوات مورد نیاز به ایستگاه فضائی بین المللی ارسال شده و فضاپیمای مزبور پس از چند هفته به زمین بازگردد .

در حال حاضر خدمه ایستگاه بین المللی فضائی عبارتند از گنادی پادالکا Gennady Padalka و میخائیل کورنینکو Mikhail Korniyenko از روسیه و  اسکات کلی از سازمان فضائی ناسا متعلق به ایالات متحده آمریکا .

در خاتمه لازم به ذکر است که بر اساس برنامه ریزی های جدید انجام شده ، قرار است اولگ کونوننکو Oleg Kononenko فضانورد روسیه به همراه کجل لیندگرن Kjell Lindgren از آمریکا و کیمیا یوئی Kimiya Yui از کشور ژاپن به زودی به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل شوند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا