رشد فروش لپ تاپ صعودی شد

از شروع سال میلادی، فروش سه ماهه اول ضعیف بود؛ اما طی سه ماهه دوم بازار شاهد رشد بود و این افزایش فروش تا سه ماهه سوم نیز ادامه پیدا کرد. در حالی که همه‌گیری کرونا بسیاری از کارمندان را مجبور به کار در خانه کرد؛ فروش نوت‌بوک‌ها به ۶۴ میلیون واحد در سراسر جهان رسید. فروش لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های همراه نیز نسبت به سال گذشته ۲۸.۳ درصد افزایش داشته و فروش کامپیوترها و سیستم‌های رومیزی نیز با کاهش ۲۶ درصدی روبرو بوده است.

«لنوو» با رشد ۱۱.۴ درصدی و فروش بالای ۱۹ میلیون دستگاه، در جایگاه نخست بازار قرار گرفت و «اچ‌ پی» با ۱۱.۹ درصد رشد، ۱۸.۷ دستگاه به فروش رساند و در جایگاه دوم قرار گرفت. شرکت «دل» با وجود کاهش فروش ۰.۵ درصدی نسبت به سال گذشته، در جایگاه سوم قرار گرفت. اپل و ایسر نیز به ترتیب با رشد ۱۳.۲ و ۱۵ درصدی، رده‌های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

«ایشان دات»، تحلیلگر «کانالیس» در گزارشی گفت: «فروشندگان، زنجیره تامین و کانال‌های فروش در شرایط همه‌گیری وقت داشتند تا جای پای خود را پیدا کنند و منابعی برای تامین نوت‌بوک‌ها اختصاص دهند؛ چون این سیستم‌ها همچنان هم از طرف مصرف‌کنندگان و هم از طرف کسب‌وکارها تقاضای زیادی دارند.»

«روشاب دوشی»، مدیر تحقیقات «کانالیس» در ادامه افزود: «تاثیرات همیشگی این همه‌گیری بر نحوه کار، یادگیری و همکاری افراد با یکدیگر، در سال‌های آینده فرصت‌های خوبی برای فروشندگان رایانه‌های شخصی ایجاد خواهد کرد. گرچه در شش ماه گذشته تقاضا برای رایانه‌های شخصی بالا بوده است؛ اما فصل تعطیلات باعث رونق بیشتر بازار این بازار خواهد شد.»

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا