با داروخانه ای از ویتامین‌ها آشنا شوید

کدوتنبل میوه ای زمستانی است که معتقدند منشا آن از آمریکای شمالی است. یک کدوتنبل عموماً در حدود 4 تا 8 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که بزرگ ترین گونه کدوتنبل می تواند تا 34 کیلوگرم وزن هم داشته باشد.بعد از پختن، کدوتنبل رنگ ملایم و شیرینی دارد. یک واقعیت جالب در مورد کدوتنبل این است که آن ها گیاهان تک جنسی هستند، به این معنی که هر گیاه 2 گل های ماده و نر را دارند.گل ماده را می توان توسط تخمدان های کوچک در انتهای گلبرگ ها شناسایی کرد.کدو تنبل خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد که از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می کند.

 کدو تنبل داروخانه کاملی به شمار می‌رود که به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کرده و سلامت و تناسب اندام انسان را حفظ می‌کند. مرکز تغذیه آلمان اعلام کرد که کدو تنبل فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا به تناسب اندام کمک کرده و مواد مغذی بدن را تأمین می‌کند.

این مرکز توضیح داده است که کدو تنبل گنجینه‌ای از مواد معدنی و ویتامین‌ها به شمار می‌رود، زیرا غنی از پتاسیم، کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین C است.کدو تنبل همچنین غنی از ماده «بتاکاروتن» است که یک آنتی اکسیدان به شمار رفته و اثر ضد التهابی دارد و به این ترتیب برای سلامتی چشم، پوست و به ویژه مو مفید به شمار می‌رود.

کدو تنبل دارای چربی و کالری پایین است، زیرا ۱۰۰ گرم آن حاوی حدود ۲۶ واحد کالری و ۰.۶ گرم چربی است، همچنین هضم آن آسان بوده و ادرار آور است.

کدو تنبل هم سرشار از فیبر بوده و هم محتویات کالری اندک داشته باشد. چنین رژیم غذایی از ایجاد یبوست و چاقی هم جلوگیری خواهد کرد. کدو تنبل این ویژگی را دارد. همچنین سرشار از ویتامین A و C و آمینواسید فراوان است که از راه‌های مختلف به افزایش سلامت بدن کمک می‌کنند.

مثلاً آلانین به تولید پروتئین کمک می‌کند؛ آرژنین باعث رشد ماهیچه‌ها و بهبود عضلات می‌شود؛ اسید آسپارتیک تأثیر زیادی در از بین بردن آمونیوم دارد؛ هیستیدین نوعی محرک است؛ ایزولوسین برای رشد منظم بدن ضروری است و لیزین هم در فرآیند رشد موثر است و هم به شکل‌گیری هورمون‌ها و آنتی‌بادی‌ها کمک می‌کند.

کدو تنبل در فرهنگ چین، سمبل شکوفایی و رونق اقتصادی و موفقیت است. این سبزی میوه‌ای، نخستین‌بار در هند کشف شد و در حال حاضر در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد. از کدو تنبل هم در کنار سایر سبزیجات استفاده می‌شود و هم به تنهایی به صورت پخته‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا