سرای نوآوری خدمات شهری راه اندازی می‌شود

عباسعلی کارشناس، مدیر عامل یکی از صندوق‌های پژوهش و فناوری با بیان اینکه این صندوق ارتباط خوبی با برخی از سازمان‌های استان تهران دارد، اظهار کرد: در حال حاضر با برخی از شرکت‌ها و نهادهای تخصصی استان به مدل‌ها و توافق برای همکاری استراتژیک در راستای توسعه فناوری و نوآوری رسیده‌ایم.

وی افزود: برای راه‌اندازی سرای نوآوری با محوریت خدمات شهری با یکی از مراکز بزرگ تجاری شهر تهران درحال مذاکره هستیم. همچنین چندین جلسه با شهرداری تهران داشته‌ایم و در این راستا توافقاتی با شهرداری برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک صورت گرفته است.

مدیرعامل این صندوق پژوهش و فناوری با ابراز امیدواری از اینکه این صندوق در حوزه کشاورزی نیز بتواند فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خوبی داشته باشیم، ادامه داد: این صندوق سال گذشته در راستای تسهیل حرکت به سمت اقتصاد پایدار و حمایت از کسب وکارهای دانش‌بنیان و ارزش آفرین، به ثبت رسید و با توجه به نوپا بودن این صندوق در سال اول فعالیت آن، تمرکز بر روی ایجاد زیرساخت‌ها و فرآیندهای عملیاتی قرار گرفت که در این راستا اقدام به راه اندازی پایگاه اطلاعاتی برای ارزیابی و اعتبارسنجی متقاضیان شد.

کارشناس خاطرنشان کرد: در سال گذشته پروژه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری به صندوق ارائه شد و از میان آنها 22 پروژه به مرحله ارزیابی دوم راه یافت که در نهایت دو پروژه در حال انعقاد قرارداد است.

وی اضافه کرد: به منظور تسهیل ارائه خدمات بانکی با سه بانک کشاورزی، تجارت و پارسیان مدل هایی برای همکاری و ارائه خدمات مشترک تعریف شد و تفاهم نامه‌ای در این راستا به امضا رسیده است.

کارشناس افزود: این صندوق یکی از اولین صندوق‌های پژوهش و فناوری تماماً خصوصی کشور به‌شمار می رود که با مشارکت هفت شرکت ایجاد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا