سرمایه‌گذاری روی نانوباتری با زمان شارژ 6 دقیقه

بستک (BESSTECH) یکی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات باتری‌های یون لیتیم است. این شرکت اخیراً 250 هزار دلار از شرکت ایسترن نیویورک انجلز (Eastern New York Angels (ENYA)) برای تسریع تجاری‌سازی این فناوری در ایالت نیویورک دریافت کرده است.
با این سرمایه‌گذاری، ایسترن نیویورک می‌تواند به بستک کمک کند تا فناوری جدید خود را به بازار عرضه کند. این فناوری، آند ارزان قیمت مبتنی بر نانوساختار سیلیکون با کارایی بالا است که ویژه باتری‌های یون لیتیم طراحی شده است. این سرمایه‌گذاری جدید به بستک اجازه می‌دهد تا برنامه‌های توسعه‌ای جدیدی برای تأمین نیاز مشتریان راه‌اندازی کند. لیسانس فناوری مورد استفاده بستک از دانشکده علوم و مهندسی نانومقیاس مؤسسه پلی‌تکنیک سانی گرفته شده است.
این حمایت مالی به بستک کمک می‌کند تا 5 فرصت شغلی جدید در شرکت ایجاد کند؛ این نیروهای انسانی شامل مهندس، تکنسین و محقق ارشد خواهد بود.
فرناندو گومز باکورو، مدیرعامل شرکت بستک، می‌گوید: «ما خوشحالیم که ایسترن نیویورک انجلز این حمایت مالی را از ما انجام می‌دهد؛ این سرمایه‌گذاری نقش مهمی در حرکت ما به سوی معرفی فناوری جدیدمان به بازار خواهند داشت. با این حمایت مالی ما می‌توانیم فرآیند تجاری‌سازی و تولید باتری‌های یون لیتیم را تسریع کرده و تیم تحقیقاتی خود را تکمیل کنیم. همچنین جایگاه ما در گسترش بازار تثبیت خواهد شد.»
ژوزف ریچاردسون، از مدیران شرکت ایسترن، می‌گوید: « این سرمایه‌گذاری روی بستک با اعتماد به این شرکت و فناوری ارائه شده توسط آن‌ها انجام شده است. نیاز روزافزونی به این فناوری در بازار باتری احساس می‌شود.»
آند تولید شده این شرکت دارای نانوساختارهای سیلیکونی است و می‌تواند سرعت شارژ را افزایش دهد به طوری که زمان شارژ را به 6 دقیقه برساند. عمر این آند بیش از 1000 بار شارژ/دشارژ است. این نانوباتری می‌تواند 3 تا 4 برابر بیشتر از آندهای کربنی ظرفیت داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا