اولین موزه شادی جهان در کپنهاگ افتتاح می ‌شود

دانمارک به‌عنوان یکی از شادترین کشورها در جهان شناخته‌شده است. بااین‌حال  این موزه شمارا به موضوعات جهانی شادی، کیفیت زندگی و رفاه نزدیک می‌شود.

بازدیدکنندگان از موزه بسیاری از نمایشگاه‌های تعاملی را پیدا می‌کنند. هر اتاق به رویکرد خاصی برای مطالعه شادی اختصاص‌یافته است. در نمایشگاه شادی سوالاتی در مورد نقش انتخابات و تولید ناخالص داخلی در تعیین شادی ملی مطرح می‌شود. در اتاق «تاریخچه شادی»، بازدیدکنندگان می‌توانند با فلسفه‌های شادی از زمان ارسطو تا عصر روشنگری آشنا شوند. با آگهی‌های تبلیغاتی تجاری که نوید شادی می‌دهند، می‌توان در روابط بین مصرف‌گرایی، سرمایه‌داری و شادی منعکس شود.

برخی از نمایشگاه‌های موزه شامل برداشت‌های شخصی بازدیدکنندگان از شادی است. آیا می‌توانید تعیین کنید که کدام نیمه از دهان مونالیزا لبخند می‌زند؟ اگر یک کیف پول پیدا کنید چه می‌کنید؟ شادی را چگونه تعریف می‌کنید؟ موزه شادی از بازدیدکنندگان خود می‌خواهد که در سطح تفکرات خود در این تست‌ها شرکت کنند و یادداشت‌هایی را که با خاطراتی شاد به یادگار مانده ان را نشان می‌دهد این مأموریت موفق آمیز بوده است.

مایک ویکینگ، رییس موسسه تحقیقات شادی ، درباره مأموریت موزه می‌نویسد:  امید ما این است که میهمانان کمی عاقل‌تر، شادترشوند و کمی بیشتر ترغیب شوند که دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

بازدیدکنندگانی که به موزه می‌روند نیز با درک بهتری از "شادی و شادی شمال اروپا" به اینجا خواهند رفت. دانش آموزان می‌توانند به کشور خود بازگردند. فراتر از نکات فنی مالیات‌ها و خدمات اجتماعی حاصله ، بازدیدکنندگان فرصتی خواهند داشت تا بتوانند هزینه‌های اضافی را بپذیرند ، hygge  یک کلمه دانمارکی است که احساس زیبای آرامش را توصیف می‌کند. موزه شادی امیدوار است این کار باعث ایجاد احساس شادی بازدیدکنندگان موزه شود.

موزه شادی در کپنهاگ، دانمارک یک موزه کوچک است که به تئوری و عملکرد شادی، رفاه و کیفیت زندگی اختصاص داده‌شده است.

این موزه که توسط موسسه تحقیقات شادی تاسیس شده‌است، مفهوم کلمه دانمارکی    hygge (احساس زیبای آرامش ) را برای مخاطبان گسترده‌تر به ارمغان می‌آورد. دیگر ویژگی‌های "شادی و شادی شمال اروپا" در این نمایشگاه کشف‌شده ‌است.

این موزه هشت نمایشگاه دارد ازجمله دو نمایشگاه که به  "سیاست شادی" و "تاریخ خوشحالی" اختصاص‌یافته است. این موزه در مورد اینکه آیا "تولید ناخالص ملی بر شادی ملی تأثیر می‌گذارد" سؤال می‌کند.

آیا می‌دانستید که ارسطو یکی از اولین فیلسوفان شادی بود؟ نویسندگان روشنفکر هم اغلب معنای شادی را در نظر می‌گرفتند . شما می‌توانید کتاب‌های آن‌ها را در موزه مشاهده کنید.

نمایشگاه‌ها می‌توانند تعاملی باشند، مانند آزمایش اعتماد در مورد کیف پول گمشده. همچنین از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود تعاریف خود را از شادی ارائه دهند.

تعریف شما از شادی چیست؟ بنیان‌گذاران موزه امیدوارند که با این کار بتواند کمی بیشتر لذت در دنیا ایجاد کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا