وضعیت تهران سیاه است

مسعود مردانی، در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، گفت: شیوع اپیدمی در این فصل و این مقطع بسیار غیر منتظره بود و دکتر زالی وضع پایتخت را بحرانی اعلام کرده و به گفته یکی از همکاران پزشک، وضع تهران از رنگِ قرمز عبور کرده و سیاه شده است.
وی با بیان اینکه وضع کنونی با هیچیک از روزها و ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری طی ۹ ماه گذشته قابل مقایسه نیست، افزود: بارها با فرد بیماری مواجه شده‌ام که وضع بحرانی و نیاز به بستری شدن داشته، اما نه تنها بخش‌های ویژه بلکه بخش‌های عادی هم به دلیل نبود ظرفیت او را پذیرش نکرده‌اند.
این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بر این اساس گاهی مجبور می‌شویم به روش‌های نه چندان علمی داروهای موردنیاز بیمار بدحال را همراه یک پرستار به منزلش بفرستیم تا در خانه و با همان داروها درمان شود که در این میان گاهی بنا به دلایل دیگر بیماری و همزمانی آن با کرونا به مرگ او منتهی می‌شود.
وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها، گفت: موردی داشتیم که یک نفر از اعضای خانواده بعد از جراحی پلاستیک که انجام داده بود، سایر خانواده با او ملاقات می‌کنند و در نهایت از این طریق، ۴۲ نفر از اعضای این خانواده مبتلا می‌شوند.
مردانی افزود: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از آمار وزارت بهداشت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا