متن کتاب را با گوگ‌استیک در گوگل سرچ کنید

 اکنون دستگاهی به نام "گوگ استیک"(Googstick ) برای انجام همان کار اما برای کتاب‌ها و متون کاغذی چاپ شده طراحی شده است.

کار با این دستگاه به این صورت است که کاربر ابتدا درب کشویی "گوگ استیک" را باز و آن را روشن می‌کند، سپس آن را روی میز و درست بالای کتاب مورد نظر خود قرار می‌دهد و دستگاه مورد نظر را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند یا رایانه یا تبلت خود متصل می‌کند. "گوگ استیک" قابل اتصال به دستگاه‌های دارای دو سیستم عامل اندروید و آی.او.اس است.

کار بدین صورت است که همان هنگام که کاربر در حال خواندن کتاب است و معنای کلمه‌ای را متوجه نمی‌شود تنها با گذاشتن انگشت اشاره خود می‌تواند معنای آن کلمه را در گوشی خود ببیند! حال برایتان سوال پیش می‌آید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ پاسخ ساده است چرا که دوربین "گوگ استیک" آن کلمه‌ای را که کاربر به آن اشاره کرده را می‌بیند و از برنامه خود که مجهز به هوش مصنوعی است می‌خواهد آن کلمه را در گوگل و ویکی پدیا جستجو کند و نتایج آن را در گوشی کاربر نشان دهد.

علاوه بر آن کاربران با کشیدن انگشت در زیر یک جمله کامل(یا بخشی از آن) نیز می‌توانند معنای آن را مشاهده کنند. بعلاوه، اگر کاربر بخواهد یک پاراگراف کامل را انتخاب کند و آن را روی رایانه خود کپی کند، فقط کافیست یک انگشت اشاره را در ابتدای آن پاراگراف و انگشت اشاره دیگر را در انتها پاراگراف قرار دهد.

به گفته سازندگان، دوربین "گوگ استیک" می‌تواند متون به اندازه دو ورق کاغذ A۴ را تصویربرداری و بررسی کند و مجهز به یک باتری لیتیوم ۳۲۰۰ میلی آمپری است که با هر بار شارژ تا بیش از پنج ساعت کار می‌کند.

 در حال حاضر این دستگاه به ۱۲ زبان کار می‌کند و سه زبان دیگر نیز به زودی به آن افزوده خواهند شد. در حقیقت، دستگاه اصلی قبلاً با نام Yiida Translation Stick عرضه شده بود، اگرچه هدف آن نسخه، ارائه ترجمه‌های ژاپنی یا چینی ماندارین به انگلیسی بود.

بودجه تولید این دستگاه هوشمند اکنون از طریق یک پروژه کیک استارتر مستقر در استرالیا تأمین می‌شود. در حال حاضر قیمت آن ۱۲۹ دلار استرالیا(حدود ۹۳ دلار آمریکا) است اما اگر به تولید انبوه برسد قیمت آن ۲۶۰ دلار آمریکا خواهد بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا