رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها تا ۲ هفته آینده

علی خاکی صدیق روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره عملیاتی شدن اینترنت رایگان دانشگاه ها، اظهار داشت: اطلاعات دانشگاه ها برای رایگان شدن اینترنت آنها، در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس آخرین پیگیری های معاونت آموزشی وزارت علوم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ۲ تا ۳ روز آینده سامانه ای برای بارگذاری آی پی دانشگاه ها به منظور دریافت اینترنت رایگان راه اندازی می کند.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: این سامانه هیچ ارتباط با بخش آموزش های الکترونیکی دانشگاه ها ندارد و فقط به منظور دریافت اطلاعات دانشگاه ها است.

خاکی صدیق با بیان اینکه اینترنت دانشگاه ها هنوز رایگان نشده است، اعلام کرد که دانشگاه ها تا ۲ دو هفته آینده از اینترنت رایگان بهره مند می شوند.

وی پیش از این به ایرنا گفته بود که ۱۰۰ درصد دانشگاه های دولتی تحت پوشش آموزش های الکترونیکی قرار گرفته اند.

ادامه برگزاری مصاحبه‌های کنکور دکتری

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین با بیان اینکه مصاحبه های کنکور دکتری در دانشگاه ها تعطیل نشده است، ادامه داد: فرایند مصاحبه با داوطلبان کنکور دکتری به صورت مجازی در حال انجام است و فعالیت الکترونیک دانشگاه ها تعطیل نمی شود.

خاکی صدیق گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها بخشی از فعالیت ها را که مربوط به کارگاه ها، آزمایشگاه ها و پژوهش است و نیاز به حضور فیزیکی دارد، تعطیل کرده اند.

به گفته این مسوول وزارت علوم، معاونت آموزشی وزارت علوم یک ماه قبل با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه ها اعلام کرد که همه مصاحبه های کنکور دکتری مجازی باشند.

بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه ها تا ۲۰ مهرماه جاری مهلت دارند با داوطلبان دعوت شده، مصاحبه مجازی داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا