بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر برای تولید نیمی از برق اروپا

براساس گزارشی از گاردین، تحقق برنامه قاره سبز در ارتباط با انرژی الکتریکی اکنون نیازمند  همکاری تمامی کشور های اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا برای دستیابی به اهداف کاهش تغییرات جوی و کاهش انتشار گاز های گلخانه ای اقدام به تولید انرژی الکتریسیته از انرژی پاک کرده است ولی برای تحقق آن در سال 2030 نیاز دارد که  به نصب مولد های برق بدون کربن خود سرعت ببخشد. اتحادیه اروپا هدف تولید 50 درصدی برق پاک را از سال 1990 آغاز کرده است و این هدف می بایست در تمامی شاخه های صنعت از قبیل حمل و نقل، کشاورزی و ساختمان سازی که نیاز چندانی به برق ندارند نیز رعایت شود. در حال حاضر یک چهارم (25 درصد) از برق اروپا، از انرژی های تجدید پذیر و پاک تهیه می شود.

اولیور جوی Oliver Joy سخنگوی انجمن انرژی باد در ارتباط با اهداف سال 2030 می گوید: برخی از کشورها از زمان برنامه ریزی عقب افتاده اند (به عنوان مثال کشورهای هلند، فرانسه و انگلستان) و برخی نیز از دیگر کشورها سبقت گرفتند. برای رسیدن به هدف نیاز به راه اندازی سیستمی برای کنترل و مدیریت سرعت کشورها در انجام پروژه ها است.

یان دانکان Ian Duncan، یکی از اعضای پارلمان اروپا هشدار می دهد که برای جلوگیری از هرج و مرج مالیاتی در ارتباط با تغییر نوع انرژی ها، مسئله مالیات قبل از بهره برداری طرح به طور کامل تنظیم و هماهنگ شود .چراکه به اعتقاد وی اگر مسئله مالیات مشخص نشود، کل پروژه  با شکست روبرو خواهد شد.

مزیت موجود در برنامه تولید 50 درصد از انرژی کل اروپا از انرژی های تجدید پذیر این است که بین کشور های اتحادیه اروپا انرژی انتقال پیدا می کند و دیگر نیازی به باتری برای ذخیره انرژی های اضافی نیست. البته این موضوع بخشی دیگر از برنامه های آینده اروپا به حساب می آید.

منبع

 
 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا