ویروس کرونا در آب دریاچه‌ای در آمریکا کشف شد

گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «مینه سوتا» از روز چهارم ژوئیه (۱۴ تیر) هر آخر هفته، از هشت ساحل دریاچه سوپریور نمونه آب جمع آوری کرده و به بررسی آنها می پردازند.  

آنها متوجه شدند که در نمونه های آب چهار ساحل از هشت ساحل یادشده که در روزهای ۱۱ و ۱۸ سپتامبر جمع آوری کرده بودند، مقادیر کمی ویروس SARS-CoV-۲ وجود داشت.

در حالی که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این ویروس می تواند از طریق آب دریاچه یا ساحل به انسان منتقل شود اما این کشف می تواند سرنخ هایی مهم در مورد نحوه گسترش این ویروس در جامعه ارائه دهد.

بر اساس بیانیه ای که در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا منتشر شده است، محققان در هر لیتر آب حدود ۱۰۰ هزار رونوشت از این ویروس را کشف کردند. البته سطوح ویروس کشف شده در این نمونه های آب، حدود ۱۰ هزار برابر کمتر از سطوح ویروس کرونای موجود در فاضلاب است یعنی آب توالت که از طریق سیستم زهکشی به یک مرکز تصفیه منتقل می شود.

دکتر «ریچارد ملویان» استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا معتقد است شناگران ویروس را به داخل آب ساحل منتقل می کنند. 

وی می گوید: افراد آلوده به کووید-۱۹ تا یک ماه پس از ناپدید شدن علائم این بیماری می توانند همچنان این ویروس را در مدفوع خود داشته باشند. همچنین مشخص شده است که سواحل می توانند توسط مدفوع انسان آلوده شوند. از سوی دیگر اگر فردی در ساحل ادرار کند، این احتمال وجود دارد که ویروس از طریق باد، وارد آب شود. 

با این حال در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد می توانند از طریق آب به ویروس کرونا آلوده شوند، وجود ندارد. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا همچنین اعلام کردند که «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا (CDC) هیچ گزارش علمی که نشان دهد ویروس کرونا می تواند از طریق قرار گرفتن در معرض آب دریاچه به مردم سرایت کند، در اختیار ندارند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا