آغاز ماه آگاهی بخشی از سرطان پستان

  • آغاز ماه آگاهی بخشی از سرطان پستان

ماه اکتبر ماه آگاهی از سرطان پستان است .ماهی برای افزایش اگاهی و تشخیص زودرس،درمان و همچنین حمایت و گسترش امکانات مراقبت تسکینی برای بیماران درگیر با سرطان پستان است.

  • پرتاب نخستین موشك ساخت انسان به فضا

ورنر فون براون، یكی از كارشناسان موشك‏‌های فضایى آلمان بود كه در ابتدا درباره ساختن وسیله‏ای برای دستیابی به فضا و به ویژه ماه تحقیق می‏‌كرد. با آغاز جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان او را به خدمت گرفت و امكانات لازم برای ساخت موشك را در اختیار او قرار داد.

پس از آن تصمیم گرفته شد اراضی مناسب برای آزمایش‌‏های نخستین موشك ارتش آلمان مهیا گردد تا این‏كه یك جزیره دور افتاده در دریای بالتیك انتخاب شد. این جزیره مدتی بعد، در سال 1935، به صورت نخستین پایگاه موشكی آلمان درآمد و هفت سال بعد تبدیل به مكانی شد كه 15 هزار دانشمند آلمانی، روز و شب در آنجا ساخت و تكمیل موشك را دنبال می‏‌كردند. در نهایت در تاریخ سوم اكتبر 1942، موشكی به طول 14 متر، مركب از 50 هزار قطعه دقیق و محاسبه شده به وزن تقریبی سیزده تن، با سرعت فوق صوتِ دو هزار متر در ثانیه، در میان شعله‏های جهنمی آتش و با صدایى مهیب، آسمان را شكافت.

نقطه اوج این موشك، 90 كیلومتر بود و فاصله 180 كیلومتر را تا فراز دریای بالتیك با موفقیت پیمود و سپس به زمین سقوط كرد. این موشك كه از همان تاریخ تحت عنوان A- 04 معروف شد، محصول كار فون براون بود. ولی آزمایش موفق این موشک، سرآغاز استفاده ضد بشری از این موشك و موشك‏‌های بعدی گردید و انسان‏های بی‏شماری را به خاك و خون كشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا