افزایش حداقل ۱۰ درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی

دکتر علی آهون منش دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، تعداد غذاها به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری محدود می‌شود که الزاما باید در دانشگاه حضور پیدا کنند. چراکه دانشجویان کاردانی و کارشناسی آموزش را به صورت مجازی دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: به غیر از مواردی خاص حضور دانشجو در دانشگاه الزامی نیست. بنابراین تعداد تقاضای غذای دانشجویی نیز کاهش پیدا کرده است.

دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در خصوص افزایش شهریه در نیمسال جاری گفت: وزارت علوم به هیات‌ امنای دانشگاه‌ها برای میزان افزایش شهریه دانشجویان اختیارات لازم را داده است.

دکتر آهون‌منش خاطرنشان کرد: تصور اشتباهی که بعضا والدین دانشجویان و مردم عادی دارند، این است که چون آموزش به صورت مجازی پیگیری می‌شود،پس هزینه‌های دانشگاه کمتر است و باید میزان شهریه‌ها کاهش یابد؛ در صورتی که اینگونه نیست. درست است که آموزش به صورت مجازی است، ولی هزینه ها  برجاست و در این دوران نیز حقوق اساتید و کارمندان باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های، آب و برق، ترابری و اینترنت هم همچنان وجود دارد. کما اینکه هزینه‌های اینترنت افزایش یافته است. به همین دلیل هزینه‌ها چندان کاهش پیدا نکرده است. بنابراین افزایش شهریه‌ها توسط هیات‌های امنا، بامجوز وزات علوم و بر اساس تورم بررسی و تعیین شده است.

دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی راجع به افزایش شهریه در این دانشگاه‌ها ادامه داد: حداقل افزایش شهریه در اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعیرا ۱۰ و حداکثر آن را ۲۵ درصد تعیین کرده‌ایم و به این ترتیب در زمینه افزایش شهریه متناسب با تورم پیش نرفته‌ایم. چراکه می‌دانیم بسیاری از خانواده‌ها مشکل مالی دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا