اشتراک‌گذاری بازی‌ها در کنسول جدید سونی

بااین که سونی تاکنون توضیحات جامعی را در رابطه با سخت‌افزار کنسول جدید خود و بازی‌هایی که در زمان عرضه PS5 در دسترس قرار خواهند داشت، ارائه کرده است، هنوز از قسمت‌هایی مانند رابط کاربری نرم‌افزاری کنسول هیچگونه اطلاعاتی در دست نیست. به نظر می‌رسد که به‌زودی جزئیات این قسمت نیز مشخص خواهد شد، اما قبل از آن یک سری اطلاعات جدید در ارتباط با این موضوع منتشر شده که بد نیست به آن نگاهی داشته باشیم.

یکی از دیتاماینرهای وبسایت ردیت با بررسی جوانب مختلف فروشگاه پلی استیشن (برپایه وب) به یک سری خطاها و پیام‌هایی دست پیدا کرده که به‌طور جالب توجهی به ویژگی‌های مختلف پلی استیشن 5 اشاره دارند. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت به اشتراک‌گذاری بازی یا Game Sharing است.

درحال حاضر اگر کاربران پلی استیشن 4 حساب PSN خود را به‌عنوان اکانت اصلی کنسول خود تنظیم کنند، سایر حساب‌های کاربری متصل به آن کنسول می‌توانند به‌صورت خودکار به کلیه اشتراک‌ها و خریدهای حساب اصلی دسترسی داشته باشند. بسیاری از کاربران معتقداند که این روش یکی از بهترین رویکردهایی است که در زمینه به اشتراک‌گذاری بازی‌ها ارائه شده است. حالا به نظر می‌رسد که خوشبختانه سونی در پلی استیشن 5 نیز قصد دارد روش مشابهی را در پیش بگیرد.

این ادعا براساس پیام‌هایی مطرح شده که از فروشگاه پلی استیشن استخراج شده‌اند. در متن یکی از این پیام‌ها نوشته شده:

«اگر تنظیمات «Console Sharing and Offline Play» در کنسول پلی استیشن 5 شما فعال شده باشد، بازیکنانی با سنین بالای ۱۸ سال که جزء مشترکین سرویس PS Now  نباشند می‌توانند ازطریق آیکون شورتکات بازی‌های PS Now که در صفحه اصلی رابط کاربری PS5 و همچنین در اپلیکیشن PS Now نمایش داده می‌شود، بازی‌ها را اجرا کنند.»

ضمن اینکه یک پیام به‌خصوص نیز به قابلیت‌های چت و گفتگوی صوتی و پیام‌رسان بین نسلی اشاره شده است. در متن این پیام نوشته شده:

«پیامرسانی و گپ صوتی با دوستان و همراهان بین PS4 و PS5 و اپلیکیشن PlayStation»

در پست این کاربر ردیت به اینکه آیا این قابلیت تنها به سطح سیستم‌عامل محدود بوده یا در بازی‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود، اشاره‌ای نشده است. اما می‌توان تصور کرد که اگر بازی مورد نظر از قابلیت Cross-Gen یا چندنفره بین نسلی پشتیبانی کند، این ویژگی برای آن قابل تعمیم باشد.

البته در پایان باید به این نکته اشاره کرد که این اطلاعات به‌صورت رسمی توسط سونی منتشر نشده است. بنابراین بهتر است فعلاً به‌عنوان شایعه در نظر گرفته شود. براساس اعلام سونی، به‌زودی از رابط کاربری پلی استیشن 5 رونمایی خواهد شد.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا