ارسال پیام بین دایرکت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر فراهم شد

در واقع در این به روز رسانی جدید، مسنجر فیسبوک و دایرکت مسج اینستاگرام با یکدیگر ادغام شده‌‌اند. کاربران علاوه بر ارسال و دریافت پیام در دو پلتفرم، می‌توانند به صورت همزمان پروفایل‌های مورد نظر خود را در هر دو شبکه اجتماعی جستجو کنند.

این امکان هنوز در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است و دریافت به روز رسانی نیز اختیاری است و در صورتی که کاربران تمایلی به استفاده از چنین امکاناتی نداشته باشند، می‌توانند به روز رسانی را دریافت نکنند.

در بروز رسانی جدید، ابزارهای جدیدی به پیام رسان اینستاگرام نیز اضافه شده است. یکی از قابلیت‌ها «Vanish Mode» است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ها را مخفی کنند. علاوه بر این امکان ایجاد برچسب‌های سلفی، ایموجی‌های سفارشی، تغییر رنگ چت و روش‌های جدیدی برای مسدود کردن پیام‌های ناخواسته نیز از ویژگی‌های به روز رسانی جدید محسوب می‌شوند.

یکی دیگر از قابلیت‌های معرفی شده، «Messenger’s Watch Together» نام دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که در هنگام مکالمه ویدیویی، بتوانند با دوستان خود فیلم هم تماشا کنند.

سال گذشته «مارک زاکربرگ» اعلام کرده بود که قصد دارد پلتفرم‌های پیام رسان فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام را ادغام کند تا کاربران بتوانند به راحتی در پلتفرم‌های مختلف پیام ارسال کنند. به روز رسانی جدید گامی بلند در جهت محقق ساختن هدف زاکربرگ است.

ادغام پلتفرم‌های پیام رسان‌‌ها مزایای بسیاری دارد، یکی از مزیت‌‌هایی که نباید نادیده گرفته شود، حفظ حریم خصوصی و ارتقا امنیت داده‌‌های کاربران خواهد بود. یکی از چالش‌های فیسبوک، «رمزنگاری سرتاسری» یا (End-to-End Encryption) است که پیشتر هم گفته شده بود انجام چنین رمزنگاری برای فیسبوک کاری ساده نیست و حتی ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بتوان چنین سیستم امنیتی را به فیسبوک و البته تمامی سرویس‌ها اضافه کرد.

منبع:دیجاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا