تولید لامپ‌های کم مصرف با جدید‌ترین فناوری روز دنیا

ابوذر قلعه قاضی، یکی از مجریان این طرح و از اعضای شرکت تولید کننده این محصولات(روشن تاب توس) در گفت و گو با سینا پرس، تولید پروژکتورهای کم مصرف و بادوام را از جمله محصولات تولید شده این شرکت اعلام کرد و درباره این محصول گفت: هم اکنون استفاده از پروژکتورهای فلت با لامپ های روشنایی متفاوت، علاوه بر مصرف زیاد انرژی، مشکلاتی دیگری در تعمیر و نگهداری دارند اما محصول تولیدی ما علاوه بر رفع معایب و محدودیت های گذشته، قابلیت جداگانه و منحصر به فردی دارد.

وی به کاربردهای این پروژکتور اشاره کرد و افزود: کاربردهای کنونی این پروژکتور در محیط های بیرونی و داخلی برای انجام نورپردازی های موضعی است. این مدل ها بر اساس قابلیت پرتاب نور بالا یا زاویه متفاوت توزیع نور در سطوح مختلف، تولید می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین این پروژکتورها به دلیل عمر بالا و مصرف فوق العاده کم انرژی جایگزین بسیار مناسبی برای پروژکتورهای پر مصرف کنونی هستند که هم اکنون در نورپردازی محوطه، نما، فضاهای باز و عمومی، تابلوهای تبلیغاتی و اماکن مشابه بکار می روند.

وی بیان کرد: این محصول در مدل های مختلف، مصرف انرژی گوناگون اما بسیار پایینی دارند. همچنین از قابلیت ضد انفجاری نیز برخوردار هستند. مصرف این چراغ ها 8 الی 40 وات است.

تولید پروژکتورهای رنگ افشان

وی تولید پروژکتورهای رنگ افشان را یکی دیگر از طرح های اجرا شده این شرکت عنوان کرد و درباره  خصوصیات آن گفت: مصرف انرژی این پروژکتورها فوق العاده کم است و برای نورپردازی بیرونی مانند دیواره ابنیه، تزیین خیابان و میدان‌های بزرگ و کوچک استفاده می شود.

وی اظهار کرد: بکارگیری پروژکتورهای فول کالر در توان های مختلف، طیف وسیعی از نور را با استفاده از این منابع ایجاد می کند؛رنگ و قدرت تفکیک بالای این روش می تواند بنابر نیاز و سفارش کارفرما عرضه می شود.

وی بیان کرد: همچنین با این پروژکتور می توان جلوه های محیطی بسیاری از یک موضوع یا سوژه خلق کرد و در محیط هایی نظیر سردخانه تا دمای 50 درجه سانتی گراد قابلیت بکارگیری دارد.

تولید سنگ های نورانی

وی تولید سنگ های نورانی  را یکی  دیگر از محصول های این شرکت عنوان کرد و گفت: سنگ های نورانی LED این شرکت در اندازه، فرم، نور و رنگ متنوع متفاوت تولید و عرضه می شوند. قابلیت بکارگیری در کف بیرونی و درونی سازه، پیاده روی خیابان یا دیواره های ساختمان را دارند.

وی یاد آور شد: این محصول به دلیل توانایی در ایجاد جلوه های محیطی، در نشانه گذاری معابر و تمایز بخشی به سطوح مختلف مورد مصرف زیادی دارد. دوام و استحکام زیاد، داشتن IP بالا و مقاوم در برابر رطوبت و فشار از دیگر ویژگی های این محصول است.

تولید چراغ های تزیینی

قلعه قاضی، تولید و ساخت چراغ های دکوراتیو و تزیینی را یکی دیگر از محصولات تولید شده این شرکت نام برد و گفت: ساخت و ارایه انواع نورهای خطی با استفاده از فناوری پک سری LED، قابل انعطاف و فرم پذیری در نورپردازی داخلی و بیرونی، طول عمر بسیار بالا، مصرف بسیار پایین و کاهش هزینه های انرژی، کنترل پذیری بسیار بالا با اتصال به درایورهای کنترل، قابل انتخاب از رنگ های سفید گرم، سفید سرد، آبی، سبز، قرمز، زرد، از جمله خصوصیات عمومی انواع چراغ های دکوراتیو و تزیینی هستند.

وی درباره دیگر خصوصیات این چراغ ها گفت: استفاده از LED به عنوان چراغ اضطراری با مصرف برق5.5 وات میزان نوردهی معادل 60 تا 100 وات لامپ را داشته و نور ملایم آن به مدت 3تا6 ساعت در هنگام قطع برق( اضطراری) با استفاده از باتری نیکل کادیوم به جای باتری اسیدی امکان پذیر است و در مقایسه با دستگاه های مشابه بازار، نصب آسان و عمر مفید مطلوبی دارد.

وی تصریح کرد: شدت نور و پوشش مناسب این چراغ ها به دلیل استفاده از فناوری نوین لامپ LED به ازای مصرف انرژی بسیار ناچیزی است؛ ایران  به دلیل موقعیت جغرافیایی و زاویه تابش خورشید مزیت اساسی در استفاده از سلول های خورشیدی(سولار) دارد و زمان روشن و خاموش شدن این چراغ ها می تواند توسط فتوسل کنترل شود.

چراغ اضطراری اتوماتیک

وی تولید سوپر شارژر را از دیگر محصولات تولید شده این شرکت عنوان کرد و درباره این محصول نیز گفت: هم اکنون در دنیا باطری های غیر قابل شارژ به عنوان باطری های یکبار مصرف معرفی و تولید شده اند و تاکنون هیچ شرکت تولید کننده ای نتوانسته است باطری های خشک غیر قابل شارژ را پس از تخلیه، دوباره شارژ کامل کند زیرا باطری های یکبار مصرف در صورت شارژ مجدد، منجر به تولید انفجار می شوند اما تیم تحقیقاتی ما توانست برای اولین بار در دنیا این باطری های یک بار مصرف را مجدد شارژ و مورد استفاده قرار دهد؛ با استفاده از این روش، 90 درصد باطری شارژ می شود.

وی افزود: امکان شارژ شدن تمامی باطری های غیر قابل شارژ از باطری های کوچک تا بزرگ در این روش وجود دارد. همچنین امکان بهره وری این باطری ها به خاطر میلی آمپرها بالا وجود دارد.

وی ارزانی و صرفه جویی در هزینه های خرید مجدد باطری، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و جلوگیری از خروج ارز از کشور را از  دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا