سامانه احراز هویت بومی شد

دکتر علی رسولی‌زاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه توانستیم سامانه های اعتبار سنجی اشخاص حقیقی را طراحی کنیم، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه اعتبارسنجی افراد حقیقی بود که با طراحی این نرم افزار چنین مشکلی برطرف می شود.

رسولی زاده ادامه داد: همه مراحل اعتبارسنجی در این سامانه، با استفاده از سایت یا اپلیکیشن، به صورت غیر حضوری و مبتنی بر بیگ‌دیتا و الگوریتم‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون نفر در این سامانه اعتبارسنجی شدند.

رسولی زاده خاطرنشان کرد: در این سامانه، شیوه اعتبار سنجی افراد حقیقی با دقت بسیار بالایی انجام می‌ شود؛  همچنین درصد خطای سامانه پایین است از این رو بازپرداخت تسهیلات با ضمانت اطمینان بیشتری صورت می‌ گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه بزرگترین تیم هوش مصنوعی کشور در این‌ شرکت فعالیت می کنند، تاکید کرد: افراد در زندگی دارای دارایی های مختلفی هستند و قصد سرمایه‌گذاری‌های متنوعی را دارند از این رو در صدد بر آمدیم تا سامانه ای طراحی کنیم که اطلاعات دارایی‌ ها و سرمایه‌گذاری‌های افراد از آن قابل دریافت باشد.

وی افزود: باتوجه به افزایش متقاضیان برای دریافت کد بورسی در کشور، این سامانه خدمت جدیدی محسوب می شود که احراز هویت ها به صورت غیر حضوری انجام شود.

رسولی زاده با اشاره به فرایند کار با سامانه احراز هویت گفت: در این سامانه کاربران متنی را می خوانند که همزمان تطبیق عضلات صورت با صوت و متن انجام می گیرد؛ این سامانه از طریق تصویر، صوت و با استفاده از هوش مصنوعی، احراز هویت افراد را انجام می‌ دهد برنامه داریم با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است، این سیستم خدمت احراز هویت را به زودی به کارگزاری‌ها نیز ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این سامانه اطلاعات مربوط به ارز، طلا و رمز ارز نیز وارد شده است تا مردم آگاهانه بتوانند سرمایه گذاری کنند؛ بر بستر  این سامانه، زمینه ای فراهم شده تا اطلاعات مربوط به صندوق های سرمایه گذاری، اوراق بدهی و سهام نیز وارد شود.

وی با بیان اینکه خدمات این سامانه برای نابینایان نیز طراحی شده گفت: قرار است به زودی نیز این سامانه به مرحله رونمایی برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا