ضربان قلب نوزادان با مادران افسرده بالاتر از حد طبیعی است

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ضربان قلب نوزادان با مادران مبتلا به اضطراب یا افسردگی به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از حد طبیعی است.

کارشناسان باور دارند این مورد ممکن است نوزادان را در معرض خطر مشکلات طولانی‌مدت قرار دهد.

محققان آلمانی در یادداشت‌های پیش زمینه یادآور شدند، تعامل مادر و نوزاد نقش مهمی در رشد سالم کودکان دارد، اما مادران مبتلا به افسردگی یا اضطراب پس از زایمان ممکن است از نظر عاطفی از نوزادان فاصله بگیرند.

 فابیو بلانکودورموند، محقق این پژوهش از دانشگاه هایدلبرگ اظهار کرد: ما دریافتیم اگر مادری مضطرب یا افسرده است، کودک او در مقایسه با نوزادانی با مادران سالم در طول آزمایش واکنش فیزیولوژیکی حساس‌تری نسبت به استرس از خود نشان می‌دهد.

در این مطالعه مقدماتی، محققان ۵۰ مادر و نوزادان آنها را ارزیابی کردند؛ آنها دریافتند وقتی مادری مضطرب یا افسرده است از کودک فاصله می‌گیرد و در پی آن ضربان قلب نوزاد به طور متوسط ​​در هر دقیقه هشت بار بیشتر از نوزادان مادران سالم است.

محقق این مطالعه ادامه داد: «این نخستین بار است که اثر جسمی افسردگی مادر در نوزادان ۳ ماهه مشاهده شده است؛ این اختلال ممکن است در سایر سیستم‌های استرس فیزیولوژیکی اثر داشته باشد و منجر به مشکلات روان‌شناختی شود».

 بلانکودورموند گفت:  با این حال، تحقیقات باید با یک نمونه بزرگتر تکرار شود تا اطمینان حاصل شود که نتایج مطابقت دارد.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا