اولین همایش ملی یادگیری سیار، از نظر تا عمل آبان‌ماه برگزار می‌شود

این همایش با هدف ارتقای سطح دانش، آگاهی، توسعه کیفیت یادگیری سیار، ارائه مبانی نظری و یافته‌های علمی در این حوزه و همچنین بحث و بررسی چالش‌های پیاده‌سازی یادگیری سیار در دانشگاه‌ها و ارائه آخرین نوآوری‌ها در این زمینه با حضور استادان، صاحبنظران و پژوهشگران این حوزه برگزار خواهد شد.

محمدرضا نیلی، دبیر علمی این همایش و عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی گفت: این همایش اولین همایش ملی درباره یادگیری سیار است که از سوی هسته پژوهشی یادگیری سیار و با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

او با بیان ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی گفت: فنّاوری‌های نوظهور مانند تلفن هوشمند تغییرات چشمگیری را در سبک زندگی بشر ایجاد کرده است که در ابعاد مختلف آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیر زیادی گذاشته است. یکی از کارکردهای فنّاوری‌های نوین، تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری است. موبایل به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند همه‌جایی و همه‌زمانی، سهولت در انتقال، کاربردهای چندگانه داشتن، چندرسانه‌ای، ضبط و پخش انواع رسانه‌های صوتی و تصویری، اتصال به شبکه اینترنت و استفاده از برنامه های بسیار متنوع و متعدد کاربردی (اپلیکیشن های موبایل)، بازی و دسترسی به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی همگی باعث شده تا جزء لاینفک زندگی بشر باشد به‌گونه‌ای که همراه نبودن آن باعث تشویش کاربران می‌شود.

دبیر علمی این همایش در خصوص برنامه های درنظر گرفته شده افزود: سعی بر آن است که دو محور نظر و عمل، در برنامه‌های همایش لحاظ شود و بر این اساس در روز اول همایش مبانی نظری و روز دیگر کارگاه‌ها برگزار خواهد شد.

او با اشاره به تلاش دبیرخانه در برگزاری همایش بصورت حضوری اشاره کرد که به خاطر شیوع بیماری کرونا به ناچار به صورت مجازی برگزار ‌می شود. محورهای همایش به مباحثی مانند مبانی نظری، الگوها، زیرساخت ها، استانداردها، سیستم های مدیریت آموزشی، چالش ها و راهکارهای رفع آنها و سایر مباحث مرتبط با یادگیری سیار و خصوصاً کاربرد این فناوری در شرایط بحرانی حاضر می پردازد.

وی اضافه کرد: امیداست صاحبنظران با ارسال مقاله و یا برگزاری کارگاه ها، دبیرخانه همایش را برای نیل به هدف یاری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا