تولید پودر نانوذرات کربنات کلسیم در ایران

اصغر معماری‌فرد از محققان این طرح درخصوص کارخانه تولید پودر نانو ذرات کربنات کلسیم گفت: ساخت کارخانه با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن پودر نانوذرات کربنات کلسیم در سال، در حال پیشرفت است. این کارخانه‌ به‌گونه‌ای طراحی شده که تولیدات آن براساس استانداردهای اروپا است تا امکان صادرات به اروپا وجود داشته باشد.

وی افزود: بخش زیادی از نیاز کشور به این نانوذرات در حال حاضر از خارج وارد می‌شود که امید است با سرعتی که در حال ساخت این کارخانه هستیم در آینده نزدیک نیاز بازار داخل را تامین کنیم و به مرز صادرات نیز برسیم. هدف ما صادرات است؛ چرا که این کارخانه بیش از نیاز کشور قادر به تولید نانوذرات کربنات کلسیم است.

معماری فرد ادامه داد: این نانوذرات در صنایع مختلفی نظیر پلاستیک، لاستیک، نفت و گاز کاربرد دارد.

وی گفت: هدف‌گذاری این شرکت در این پروژه صادرات است و دلیل این امر آن است که این محصول مزیت‌های رقابتی در بازار خارج از کشور دارد. مزیت اول فراوانی ماده اولیه برای تولید این محصول در ایران  است، در حالی که در اروپا محدودیت‌های مواد اولیه وجود دارد و مزیت دوم کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین‌المللی است.  علاوه‌براین موارد، قیمت نانوپودر کربنات کلسیم ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار ارزان‌تر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا