رشته گردشگری و آتش نشانی در هنرستانها راه اندازی شد

شهر ماهان به عنوانی یکی از نقاط گردشگری کشور به شمار می‌رود بنابراین لازم بود به‌صورت آکادمیک رشته مربوط به این حوزه برای تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر راه‌اندازی می‌شد تا با استفاده از توانمندی‌های این نیروهای آموزش‌دیده از پتانسیل‌های گردشگری و توریستی شهر ماهان بیشتر استفاده گردد و به توسعه اقتصاد بومی منطقه کمک شود. به همین دلیل رشته گردشگری برای اولین بار در سطح استان کرمان با استقبال ۱۶ هنرجو در هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش سید هاشم مهدوی ماهان افتتاح شد.

پتانسیل ویژه منطقه ماهان درزمینه گردشگری باعث شد تا راه‌اندازی این رشته درزمینه گردشگری مورد توجه قرار بگیرد.

برای توسعه و پیشرفت در حوزه صنعت گردشگری باید زیرساخت‌های لازم ازجمله زیرساخت‌های آموزشی و علمی فراهم شود.

شایان‌ذکر است، طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان محلی و استانی رشته گردشگری در هنرستان دولتی سید هاشم مهدوی ماهان برای اولین بار در استان راه‌اندازی شد.

افتتاح رسمی رشته تحصیلی آتش‌نشانی در مشهد

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، همچنین همزمان با هفته ایمنی و آتش‌نشانی، رشته تحصیلی آتش‌نشانی در هنرستان کاردانش دخترانه ریحانه شهر مشهد نیز افتتاح شد.

همکاری و مشارکت با سایر دستگاه‌ها یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش است که بخشی از این فعالیت‌ها با عنوان طرح‌های برون‌سپاری قابلیت اجرا دارد. همکاری فی‌مابین آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد قطعاً در تربیت نیروی متخصص و کارآمد این سازمان نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

امیر عزیزی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به همکاری مشترک درزمینه راه‌اندازی رشته آتش‌نشانی در هنرستان کاردانش دخترانه ریحانه ناحیه شش مشهد اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از سه میلیون و۲۰۰ هزارنفری کلان‌شهر مشهد، ضرورت تربیت نیروی ماهر آتش‌نشان در حوزه بانوان احساس می‌شد.

وی بابیان اینکه امیدواریم در سنوات آتی با اخذ مجوزهای لازم بتوانیم به‌طور رسمی آتش‌نشانان بانو را در بدنه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به‌کارگیری نماییم، افزود: به دنبال توسعه این فرایند هستیم وآمادگی ایجاد رشته‌های آتش‌نشانی در سایر هنرستان‌های شهر مشهد در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد وجود دارد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا