هشدار درباره آب آلوده به میکروب مغزخوار

آزمایش‌ها وجود "نگلریا فاولری" را در آب شهر تایید کرده که نوعی آمیب است که باعث عفونت مغزی می‌شود و معمولا مرگبار است.موارد ابتلا به این عفونت در آمریکا نادر است و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی ۳۴ مورد از این بیماری گزارش شده است.

مقام‌های شهر لیک جکسون گفته‌اند که گندزدایی مخازن آب شروع شده اما مطمئن نیستند که چقدر طول خواهد کشید.

روز جمعه ۲۵ سپتامبر از ساکنان هشت منطقه ایالت تگزاس خواسته شد از آب لوله‌کشی مگر برای سیفون توالت هیچ استفاده دیگری نکنند. این هشدار روز شنبه برداشته شد به جز برای شهر لیک جکسون که جمعیتی حدود ۲۷ هزار نفر دارد.

مسئولان اندکی بعد گفتند که ساکنان شهر می‌توانند از آب لوله کشی استفاده کنند به شرط آن که ابتدا آن را بجوشانند. از مردم لیک جکسون خواسته شده موارد دیگری را هم رعایت کنند از جمله این که هنگام دوش گرفتن از وارد شدن آب به بینی‌ خودداری کنند.

هشدار داده شده که کودکان، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیش از همه در معرض خطر هستند.

تحقیقات درباره مخزن آب شهر بعد از آن آغاز شد که یک کودک شش ساله در اثر آلوده شدن به این میکروب جان خود را از دست داد.

نگلریا فاولری به طور طبیعی در آب شیرین زیست می‌کند و در نقاط مختلف دنیا پیدا می‌شود. این آمیب معمولا از طریق آب آلوده و از راه بینی وارد بدن می‌شود و در نهایت به مغز می‌رسد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا این عفونت معمولا هنگام شنا کردن یا شیرجه زدن در آب‌‌های گرم و شیرین رخ می‌دهد.

این مرکز می‌گوید نوشیدن آب آلوده باعث عفونت نمی‌شود و این آمیب از فرد مبتلا به دیگران سرایت نمی‌کند.

تب، حالت تهوع و استفراغ در کنار گرفتگی گردن و سردرد از جمله علائم ابتلا به نگلریا فاولری است. بیشتر مبتلایان ظرف یک هفته جان خود را از دست می‌دهند.

چند ماه پیش هم وجود این میکروب در ایالات فلوریدا تایید شد و مقام‌های محلی از مردم خواستند از رسیدن آب به بینی خود جلوگیری کنند.

منبع:bbc

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا