تعلل دولت در تامین ارز اولیه، مسبب عدم تامین به موقع واکسن آنفلوآنزا

درحالی که کشور با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند آنفلوآنزا مهمان دیگری برای ایران در فصل پائیز است،‌ در همین زمینه بسیاری از مردم نگران تامین واکسن آنفلوآنزا هستند؛  البته با وجود تاکید مسوولین وزارت بهداشت مبنی بر عدم نگرانی برای تامین واکسن آنفلوآنزا هنوز این واکسن به دست مردم نرسیده است.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با آنا در ارتباط با اینکه چرا تاکنون واکسن آنفلوآنزا در دسترس همه قرار نگرفته است؟ گفت: متاسفانه منابع ارزی واکسن آنفلوآنزا دیر تامین شد،  یعنی اگر هفته اول مرداد منابع ارزی آن را پرداخت می‌کردند شاید امروز در هفته اول پائیز آنقدر مشکل نداشتیم.

وی افزود: امروز نیز ارز تهیه واکسن تامین شده ولی هنوز به دلیل تحریم‌ها برای تامین واکسن با مشکل رو به رو هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بهتر این بود که تا هفته اول مهر ماه واکسن به صورت کامل در دسترس مردم قرار گرفت اما تعلل دولت در تامین ارز اولیه باعث شد این اتفاق رخ ندهد.

شهریاری در مورد تولید واکسن آنفلوآنزا در داخل کشور گفت: در ایران واکسن آنفلوآنزا را تولید نمی‌کنیم، اما برخی از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه در حال فعالیت هستند؛‌ همچنین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه تهیه واکسن کرونا و آنفلوآنزا در حال فعالیت است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: مجلس به دنبال حل مشکلات در زمینه تامین واکسن است که طی نامه‌های محرمانه در حال پیگیری هستیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا