بررسی میزان قند خون با آزمایش اشک

به طور معمول برای بررسی میزان قند خون ، فرد متقاضی باید نسبت به ارائه نمونه خون جهت آزمایش اقدام کند . جدیدا شرکت گوگل با ارائه نسل جدیدی از لنزهای هوشمند ویژه ای که برای این منظور طراحی شده اند ، امکان بررسی و انالیز سریع قند خون را بدون نیاز به نمونه گیری از خون افراد و تنها بر اساس آنالیز اشک آن ها امکان پذیر کرده است . گفتنی است شرکت گوگل به طور رسمی این اختراع را برای خود ثبت کرده و استفاده آن به صورت انحصاری در اختیار این شرکت قرار دارد . به تازگی مسئولان گوگل در نمایشی رسمی از عملکرد و نحوه کار این دستگاه رو نمائی کردند .

بر اساس گزارش های پیشین ، شرکت گوگل از مدت ها پیشتر در حال رایزنی و مذاکره با سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا US Food and Drug Administration (FDA) بود تا مقدمات ساخت دستگاهی برای اندازه گیری میزان قند خون ، بدون نیاز به نمونه گیری خونی را فراهم کند . مسئولین این شرکت پیش از این اعلام کرده بودند برای ساخت لنز های هوشمند تماسی که قابلیت آنالیز میزان قند خون را داشته باشد و همچنین بتوان ان ها را به صورت عمومی ارائه کرد ، دست کم به 5 سال زمان نیاز است . این طور به نظر می رسد که گوگل موفق شد پیش از زمان موعد پیش بینی شده برای ساخت این تکنولوژی ، آن را طراحی و عرضه کند .

بر اساس اعلام شرکت گوگل ، کاربران جهت بررسی و آنالیز میزان قند خون خود تنها باید این لنز را روی چشمانشان نصب کرده و به این ترتیب دستگاه فوق از طریق آنالیز ترکیبات موجود در اشک ، میزان قند خون افراد را مشخص می کند . این تکنولوژی ، بیماران مبتلا به دیابت را از انجام عمل ناخوشایند و دائمی سوراخ کردن نوک انگشت ها جهت نمونه برداری از خون ، بی نیاز کرده و به این ترتیب خطر انقال بیماری ها از طریق خون این افراد نیز کاهش پیدا می کند .

در خاتمه لازم به توضیح است که شرکت گوگل تا کنون 44 اختراع منحصر به فرد را بر اساس استفاده از لنزهای تماسی به ثبت رسانده است و 53 اختراع ثبت شده دیگر بر اساس این لنزها  را نیز در دست مطالعه دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا