هزینه ۳۱۰ میلیون دلاری برای حل و فصل یک پرونده جنسی

در سال ۲۰۱۸ کارکنان گوگل به علت سو رفتار جنسی یکی از مدیران ارشد این شرکت و نیز تبعیض‌های جنسیتی و نژادی در شرکت یادشده دست به اعتراض گسترده زدند.

به دنبال شکایت عده‌ای از کارکنان گوگل به همین علت، پرونده‌ای علیه آن به جریان افتاد و آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل است بر اساس حکم نهایی صادرشده موظف به صرف هزینه‌ای ۳۱۰ میلیون دلاری برای اجرای طرح‌ها و ابتکارعمل هایی برای مقابله با تبعیض‌ها و بحران‌های جنسیتی، نژادی و غیره شده است.

همچنین گوگل موظف است یک هیأت مشورتی تشکیل دهد تا به مشکلات مربوط به برابری جنسیتی و نژادی در این شرکت رسیدگی کند. ساندار پیچای مدیر عامل گوگل و تعدادی متخصص و صاحب نظر از خارج از گوگل در این هیأت حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود این تغییرات باعث تغییر و بهبود سیاست‌های کاری در گوگل شود.

جرقه اولین اعتراض‌ها به گوگل در این زمینه به دو سال قبل بازمی گردد. در سال ۲۰۱۸ اندی روبین خالق سیستم عامل اندروید و یکی از مدیران ارشد گوگل به بدرفتاری جنسی با برخی کارکنان زن متهم شد و وقتی به همین علت از شرکت یادشده اخراج شد ۹۰ میلیون دلار پاداش و خسارت دریافت کرد. این امر موجب خشم کارکنان گوگل و اعتراض ۲۰ هزار نفری آنها در برابر دفاتر این شرکت شد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا