بازسازی چهره انسان هزار ساله در اسکاتلند

پژوهشگران و محققان دانشگاه دوندی University of Dundee در کشور اسکاتلند ، موفق به بازسازی چهره مردی شدند که اسکلت وی در یک کلیسای تازه کشف شده در قلعه لینکولن Lincoln Castle به دست آمد . مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که  قلعه فوق در زمان پادشاهی ویلیام فاتح ساخته شده است .

بر اساس گزارش های منتشر شده ، نتایج آزمایش های تعیین قدمت انجام شده روی این اسکلت با استفاده از روش کربن 14 ، نشان می دهد که این مرد در فاصله زمانی میان سال های 1035 میلادی تا 1070 میلادی در گذشته است که پیش از آغاز پادشاهی نورمن فاتح محسوب می شود .

استخوان های این فرد در بین نمونه های هشت اسکلت باقی مانده در این محوطه ، بسیار سالم تر باقی مانده بود و مطالعات پژوهشگران نشان می دهد که فرد مزبور زندگی بسیار سخت و طاقت فرسائی را پشت سر گذاشته و آثار بیماری های مختلف استخوانی در بدن وی مشاهده می شود .

در همین زمینه ، کارولین ارولین Caroline Erolin از پژوهشگران پزشکی قانونی طی گفتگوئی خبری در رابطه با این موضوع ،  در دانشگاه دوندی اعلام کرد : " قبر و جسد این فرد در زیر یک تابوت بزرگ سنگی که از جنس سنگ آهک ساخته شده بود ، قرار داشت و این موضوع سبب شده است که اسکلت وی سالم تر از سایر افراد دفن شده در این محوطه باقی بماند . به همین دلیل ما از جمجمه وی برای بازسازی طرح چهره ، استفاده کردیم . "

مطالعات انجام شده روی اسکلت این فرد توسط متخصصان استخوان شناس ، نشان می دهد که وی در زمان مرگ در حدود 36 تا 45 سال سن داشته و نتایج آزمایش های آنالیز ایزوتوپ های استخوان وی ، مشخص کننده این موضوع است که فرد مورد بحث از اهالی مناطق شرق انگلستان امروزی محسوب می شده است .