نخستین تاکسی‌های پرنده مهرماه به آسمان ایران می‌آیند

منوچهر منطقی درباره تاکسی‌های هوایی گفت: فعلاً قرار است از این نوع وسایل نقلیه در مناطق کم تردد استفاده شود. این کار اگر در استان‌ها و شهرهای کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد قطعاً رونق اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، طرح تاکسی هوایی با هواپیماهای ۴ تا ۱۹ نفره آغاز می‌شود. در این طرح همه فرودگاه‌های کم تردد کشور فعال می‌شوند و هواپیماهای موجود در این کلاس می‌توانند خدمات‌رسانی بیشتری داشته باشند.

منطقی گفت: این طرح پیش از انقلاب کلید خورده بود اما به دلائل متعددی اجرای آن به تعویق می‌افتاد اما ما در ستاد این طرح را به صورت جدی پیگیری کردیم و با توان دانش‌بنیانهایمان توانستیم آن را به مرحله اجرا برسانیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: فاز ابتدایی آن مهرماه آغاز می‌شود و فاز بعدی آن هم در بهمن‌ماه قابل اجرا است. اجرای این طرح با کمبودهایی روبرو است مثلاً در حال حاضر سوخت این هواپیماها از دیگر کشورها تامین می‌شود. در صورتی که توان تولید داخلی آن وجود دارد و با توسعه این طرح، تولید داخلی آن اقتصادی خواهد شد.

منطقی بیان کرد: اگر بتوانیم برای تامین داخلی سوخت این هواپیماها هم کاری کنیم میزان پیشرفت طرح بیشتر می‌شود و اقدامات سرعت می‌گیرد. البته افزایش دسترسی‌های فرودگاهی در مسیرهای خاص و حذف تشریفات فرودگاه‌ها هم سرعت کار را بالا می‌برد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا