پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی افتتاح شد

پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی صبح امروز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف رفع مسائل قضایی و حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیل در راه‌اندازی و استمرار فعالیت آنها و همچنین ایجاد قوه قضاییه دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها در رفع نیازهای فناورانه این دستگاه در مراسمی با حضور رئیس قوه قضائیه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرد.

در این مراسم آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه از پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی به ظرفیت و توانایی جوانان در حل مسائل کشور اشاره کرد و گفت: همانطور که امام(ره) در دفاع مقدس به نیروهای جوان و مبتکر اعتماد کردند، ما نیز با توکل به خدا و اعتماد به ظرفیت عظیم علمی و نوآوری در کشور می‌توانیم تمام مشکلات و مصائب را برطرف کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز گفتند که با تمام توان از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت می‌کنند و باید ظرفیت علمی و قدرت نیروی خلاق و نوآور را به خوبی شناخت. در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر حمایت قانونی و حمایت مالی به حمایت حقوقی و قضایی نیز نیاز دارند که با راه‌اندازی پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی از این مسئله منتفع خواهند شد.

رییس قوه قضاییه در مورد اقدامات پیش روی پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، گفت: این مرکز برای تسهیل دسترسی به عدالت و ارزان شدن خدمات قضایی برای مردم گام بر می‌دارد و تاکنون نزدیک به ۴۰۰ نیاز فناورانه احصا شده است که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و شتابدهنده می‌توان آنها را برطرف کرد و به تصمیم‌گیری و افزایش شفافیت در امر قضاوت به قضات کمک کند.

وی در مورد طرح تحول قوه قضاییه نیز توضیح داد و گفت: تحول بدون علم و فناوری وجود ندارد و راه‌اندازی این مرکز می‌تواند مقدمه تحول در قوه قضاییه باشد، اما باید به مرحله‌ای برسد که مردم شاهد این تحول باشند. نیازها شناسایی شده و جوانانی که می‌توانند این نیازها را برطرف کنند نیز شناسایی شده‌اند، به عبارت دیگر با عرضه‌کننده علم و فرمول حل مشکل ارتباط برقرار شده است.

آیت‌الله رئیسی در مورد دولت الکترونیک نیز خاطرنشان کرد: تشکیل دولت الکترونیک در پرتو اتصال بخش‌های اطلاعاتی و بانک‌ها به یکدیگر است که در حال حاضر به جایگاه مورد انتظار نرسیده است. راه‌اندازی دولت الکترونیک می‌تواند مکاتبات و استعلامات دادرسی را کوتاه و تبادل لوایح و کارشناسی‌ها را تسریع کند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن تقدیر از نهادهای همکار در تاسیس پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به همراه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اخلاص محورهای مورد نظر ما را پیگیری کردند و امروز اولین کار مشترک را رقم زدند. امروز این فضای مناسب ایجاد شده که اتفاق خوبی برای رفع مشکلات مردم ایجاد کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا