کیا از خودروی جدید هیبریدی سورنتو رونمایی کرد

قرار است این خودروی تازه در سه مدل متفاوت عرضه شود که همگی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند.

موتور اصلی مورد استفاده در هر سه خودرو موتوری ۲.۵ لیتری با تزریق سوخت مستقیم است که دارای قابلیت تنظیم سرعت در هشت حالت بوده و موتور ۱۹۱ اسب بخاری آن می‌تواند نیروی لازم را به چهار چرخ خودرو منتقل کند. خودروی مذکور به ازای طی کردن هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر ۸.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

همین موتور با افزوده شدن قابلیت توربوشارژ قدرتی برابر با ۲۸۱ اسب بخار پیدا می‌کند. در صورت نصب موتور توربوشارژ بر روی خودروی سورنتو میزان مصرف سوخت آن به ازای طی هر ۱۰۰ کیلومتر به ۹.۴ لیتر افزایش می‌یابد.

برای مدل سوم این خودرو یک موتور برقی کمکی ۴۴ کیلوواتی با باتری ۵ کیلووات ساعتی و سیستم انتقال قدرت خودکار 6 حالته در نظر گرفته شده است. میزان مصرف سوخت این موتور هیبریدی ۶.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کیا احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۱ یک مدل هیبریدی دیگر از خودروی سورنتو با موتور توربوی ۱.۶ لیتری، موتور بزرگ‌تر ۶۶.۹ کیلوواتی و باتری ۸ کیلووات ساعتی و سیستم انتقال نیروی خودکار شش ساعته عرضه کند. مجموع قدرت موتور این خودرو ۲۶۱ اسب بخار است. برد خودروی یادشده با استفاده صرف از موتور برقی به ۴۸ کیلومتر می‌رسد.

در درون این خودرو امکانات متعددی مانند هشت پرت یو اس بی، نمایشگرهای لمسی ۸ یا ۱۰.۲۵ اینچی لمسی برای دسترسی به خدمات تفریحی چندرسانه ای، سیستم ارتباطی بلوتوث و سیستم ناوبری و نقشه خوانی کلود برای کسب اطلاع از وضعیت آب و هوا و ترافیک در نظر گرفته شده است.

یک سیستم هوشمند صدور فرامین صوتی برای کنترل برخی امکانات داخل خودرو را تسهیل می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به تغییر هوای داخل خودرو، گرم کردن صندلی‌ها، ارتقای سیستم صوتی و غیره اشاره کرد. همچنین یک اپلیکیشن تلفن همراه به نام کیا اکسس برای تسهیل کنترل امکانات داخلی خودروی مذکور در نظر گرفته شده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا