نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس فردا در تهران افتتاح می‌شود

در این نمایشگاه علاوه بر افتتاح هشت موزه در هشت استان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مقامات کشوری و لشکری افتتاح می‌شود، نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس در باغ موزه نیز آغاز بکار خواهد کرد.
 رونمایی از ۵۶ طرح کلان تحقیقاتی و مطالعاتی حوزه دفاع مقدس که بعد از ۱۳ سال کار به اتمام رسیده است، از دیگر برنامه‌های موزه در هفته دفاع مقدس است که ابعاد جنگ تحمیلی را در همه حوزه‌ها مورد پژوهش قرار داده است.

همچنین در این نمایشگاه که به "اقتدار چهل" معروف شده، فعالیت بخش‌های مختلف نهادها و سازمان‌های وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ستادی، معاونت‌ها و سازمان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

معاونت امور فرهنگی، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، دبیرخانه شورای فرهنگی و عمومی، امور زنان و کتابخانه، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد بازی‌های یارانه‌ای، خبرگزاری جمهوری اسلامی، سازمان اوقاف و خیریه، ‌ سازمان حج و زیارت، سازمان سینمایی، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و خبرگزاری ایپنا از جمله سازمان‌ها و نهادهایی هستند که دراین نمایشگاه مشارکت و حضور دارند.

نشست‌های تخصصی، اجرای تئاتر خیابانی توسط مرکزهنرهای نمایشی، نشست‌های تخصصی با حضور اساتید فرهنگی، هنری و ادبی، نمایش کتاب‌های تخصصی در حوزه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌هایی است که در این دوره از نمایشگاه در حوزه ایثارگران و ایثار و شهادت تولید می‌شود.

آیین رونمایی از سرود ملی ۴۰ سالگی، رونمایی از ۳۰ مستند شبکه رادیویی ایران، برپایی نمایشگاه عکس امنیت پایدار، برگزاری آیین افتتاحیه و اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت و برگزاری چهارمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با مشارکت اتحادیه مخالفین اشغالگران قدس نیز از جمله برنامه‌های مشارکتی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس است.

این نمایشگاه با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» از دوم تا ۹ مهرماه و از ساعت ۹ تا ۱۶در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا