تابوتی که جسد را به مواد مغذی تبدیل می‌کند

علاقه‌مندان به محیط زیست در هلند می‌توانند بعد از مرگ خود نیز در حفظ محیط‌ زیست سهیم باشند. آن‌ها می‌توانند تابوت‌های زنده را برای آرمیدن ابدی انتخاب کنند. این تابوت‌های زنده از قارچ ساخته شده‌اند و باعث می‌شوند جسم انسان زودتر تجزیه شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بدن درون تابوت به مواد آلی طبیعی تبدیل می‌شود که به لطف ماده میسلیوم یعنی قسمت رویشی سبز قارچ، خاک را غنی می‌کند.

باب‌هندریکس خالق تابوت موسوم به «پیله زنده» گفت: این پروژه یک الگوی جهانی و ساختاری زنده است که از ترکیب ریشه قارچ ساخته شده و مهمترین عامل در فرآیند بازیافت در طبیعت است.

این تابوت سرانجام برای نخستین‌بار به عنوان تابوت یک زن ۸۲ ساله مورد استفاده قرار گرفت و جسد او در دو تا سه سال کاملاٌ تجزیه شد، در حالی که این فرآیند معمولاٌ برای افراد مدفون در تابوت‌های سنتی، بیش از یک دهه طول می‌کشد.

علاوه بر این، جسد به سرعت زیاد و در ۳۵ تا ۴۰ روز درون این تابوت تجزیه می‌شود. هندریکس گفت که تابوت قارچ بازگشت به چرخه زندگی را بدون آلوده کردن محیط به سموم موجود در بدن و هر آنچه در تابوت‌هاست، امکانپذیر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد، قارچ باعث تجزیه بدن می‌شود و آن را به مواد مغذی جدید و مفید برای طبیعت تبدیل می‌کند. بافت قارچ و اجسام میکروسکوپی زیادی که در آن وجود دارد، روند تجزیه را تسریع می‌کند و اثر سموم را در خاک و بدن انسان از بین می‌برد و به غنی‌سازی طبیعت منجر می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا