حدود ۵۰۰ نهنگ در ساحل استرالیا گیر افتاده‌اند

این بیشترین تعداد نهنگی است که تا کنون در این جزیره گرفتار شده‌اند.

در مرحله جدیدِ عملیات نجات یک گروه شامل ۲۰۰ قطعه نهنگ پیدا شده که به نظر می‌رسد اغلب آنها مرده‌اند. گروه دوم را نیز یک تیم شناسایی از طریق بالگرد و در ۱۰ کیلومتری گروه اول پیدا کرده است.

این آمار در حالی مشخص شده که روز گذشته امدادگران اعلام کرده‌ بودند ۲۷۰ نهنگ را در ساحل این جزیره جنوبی استرالیا پیدا کرده‌اند که از این تعداد ۹۰ نهنگ مرده‌ بودند.

زیست شناسان دریایی در تلاشند تا نهنگ‌هایی که در آب‌های کم‌عمق گیرافتاده‌اند را در یک عملیات پیچیده نجات دهند.

مشخص نیست چه عاملی نهنگ‌ها را به ساحل کشانده اما دانشمندان می‌گویند در میان این گونه از پستاندار آبزی که به "نهنگ‌های خلبان" شهرت دارند، پیوندهای اجتماعی قوی وجود دارد.

به گفته مقامات از میان گروه اول، یعنی ۲۷۰ نهنگ، حدود ۲۵ نهنگ روز گذشته آزاد شدند اما مجددا تعدادی به خاطر جزر و مد وارد آب‌های کم عمق شدند و گیر افتادند.

این جانوران گونه‌ای دلفین هستند اما جثه‌ای بزرگ دارند و از این رو با نام نهنگ خوانده می‌شوند. این گونه می‌تواند تا هفت متر طول و سه تن وزن داشته باشد.

آخرین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی در اتفاقی مشابه حدود ۲۰۰ قطعه نهنگ در این ساحل گیر افتاده بودند. آب‌های کم عمق جزیره تاسمانی مکانی است که به طور کلی ۸۰ درصد نهنگ‌های استرالیا در آنجا گیر می‌افتند.