نسخه بتا مروگر مایکروسافت اج ماه آینده منتشر می‌شود

اکنون به نظر می‌رسد حدود یک ماه دیگر این وعده عملی شده و نسخه بتا مرورگر اج بر پایه کرومیوم منتشر خواهد شد.
مایکروسافت توضیح کاملی در مورد ویژگی‌های مرورگر اج لینوکسی ارائه نداده اما ماه آینده ابتدا توسعه دهندگان و سپس بقیه کاربران می‌توانند نسخه بتا را دریافت کنند. کاربران لینوکسی می‌توانند از طریق ‌سایت «Edge Insider» یا قسمت مدیریت پکیج لینوکس، مرورگر را دریافت کنند. مرورگر اج لینوکس نیز دقیقا مانند نسخه‌های ویندوز و مک، از همان موتور کرومیوم بهره می‌برد که در کروم گوگل به کار رفته است و حتی افزونه‌‌های مرورگر کروم را نیز پشتیبانی خواهد کرد.
البته مایکروسافت ویژگی‌های بیشتری در حوزه حریم خصوصی برای این نسخه در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند کنترل مستقیم و بیشتری روی نحوه ردیابی وب‌سایت‌های مختلف در اختیار داشته باشند. همچنین در نسخه جدید، امکان ساماندهی و مدیریت بهتر اطلاعات در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
مایکروسافت با آوردن مرورگر اج کرومیوم به لینوکس، در تلاش است تا رضایت توسعه دهندگان و سایر کاربران را نیز جلب کند. البته با وجود گزینه‌های دیگری همچون «فایرفاکس» و «بریو» که جای خود را در بین کاربران باز کرده‌اند و متن باز هستند، باید ببینیم مرورگر اج لینوکسی با استقبال رو به رو خواهد شد یا خیر.
باتوجه به اینکه 60 درصد زمان کاربران سیستم‌های کامپیوتری در مرورگر صرف می‌شود، لزوم داشتن ابزاری مطمئن و با تجربه کاربری خوب یکی از موضوعاتی است که ردموندی‌ها بدان توجه نشان می‌‌دهند.
البته سال گذشته مایکروسافت در مورد توسعه این مرورگر نظرسنجی انجام داد تا مطمئن شود کاربران لینوکسی از آن استقبال خواهند کرد یا خیر. بازخوردها مثبت بود و کاربران سایر پلتفرم‌های اندرویدی و iOS‌ نیز تاکنون تجربه خوبی از این مرورگر داشته‌اند.
هنوز اطلاعات زیادی در مورد مرورگر اج لینوکسی منتشر نشده است ولی با توجه به اینکه قرار است تا ماه آینده منتشر شود، احتمالا خبرهای بیشتری در مورد مشخصات آن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا