تهیه پروتکل آزمایش‌های واکسن کرونا برای بیماران سرطانی

همان طور که می‌دانیم بیماران سرطانی در مقابله با بیماری خود به طور مكرر از داروهایی استفاده می‌کنند تا سلول‌ها را از بین ببرند و از تکثیر آن‌ها جلوگیری کنند بنابراین این عمل برای آن‌ها منع مصرف واکسن کرونای Sputnik V را خواهد داشت.

الكساندر گینتسبورگ (Alexander Gintsburg)، رئیس مركز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ملی گامالیا (Gamaleya) روسیه و از محققان این پروژه تحقیقاتی، در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که این مرکز برای وزارت بهداشت این کشور در حال تهیه پروتکل پژوهشی واکسن ویروس کرونای Sputnik V برای بیماران سرطانی است.

وی در توضیحات بیشتر گفت: «ما به همراه آندری دیمیتریویچ (Andrey Dmitrievich) سرطان شناس وزارت بهداشت روسیه، در حال برنامه ریزی و نوشتن پروتكل جداگانه ای از واکسن Sputnik V برای بیماران سرطانی هستیم.»

این دانشمند توضیح داد که بیماران سرطانی به طور مکرر از داروهای سرکوب کننده تکثیر سلولی استفاده می‌کنند تا بتوانند از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند. از آن جهت که برای ایجاد ایمنی، تکثیر سلول‌های ایمنی ضروری است پس استفاده چنین واکسنی برای چنین افرادی بی نتیجه خواهد بود.

بنابراین با توجه به توضیحات این محققان، پروتکل واکسن Sputnik V برای بیماران سرطانی این است که این افراد باید در یک دوره زمانی، داروهای ضد سرطانی و سرکوب کننده سلولی را مصرف نکنند پس از مدت تعیین شده می‌توانند از برنامه دارویی معمول خود پیروی کنند. محققان در این پروژه تلاش می‌کنند دوره زمانی مورد نیاز و مؤثر را برای چنین امری تعیین کنند تا نتیجه لازم برای بیماران سرطانی کسب شود.