محققان باتجربه در پژوهش‌های بین‌المللی دعوت به همکاری شدند

توسعه و تقویت مشارکت در پژوهش‌های بین‌المللی به عنوان یکی از اهداف مهم مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است و در این راستا اقدامات متعددی را نیز انجام داده است.

یکی از دغدغه‌های مرتبط با این موضوع، شناسایی محققان با سابقه انجام پژوهش در دانشگاه‌های خارج از کشور به منظور بهره‌مندی از نظرات مشورتی آنها برای تقویت مشارکت محققان در موضوعات پژوهشی مشترک با آن کشورها، اطلاع‌رسانی فراخوان‌های بین‌المللی و رویدادهای مرتبط است.

به همین منظور فرم ‌آنلاینی با مشورت محققان خبره در این زمینه تهیه شده که در این نشانی https://forms.gle/oKfDzLmdfCNSzECb۶ قابل دسترس است.

مخاطب این فرم محققانی هستند که از یک دانشگاه خارج از کشور فارغ‌التحصیل شده و سابقه کار پژوهشی در آن کشور را دارند و یا به مدت حداقل ۶ ماه دوره‌ یا فرصت مطالعاتی در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور گذرانده‌ و فرصت همکاری پژوهشی در پژوهش‌های مرتبط با سلامت داشته‌اند.

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) از تمامی محققان فعال در حوزه سلامت و پژوهش‌های بین‌المللی و دانشگاه های علوم پزشکی درخواست کرده است با تکمیل این فرم به تشکیل شبکه محققان با تجربه در پژوهش‌های بین‌المللی کمک کنند.

مشارکت در پژوهش‌های بین‌المللی بدون حضور فیزیکی در محیط دانشگاه‌ها/ مراکز تحقیقاتی خارج کشور مد نظر نیست.