ساخت 2 روزه خانه با ربات آجرچین تمام خودکار

مارا فاکس در ادامه درباره خصوصیت های ماشین گفت: در مقایسه با کار انسان این ماشین می تواند بی وقفه در شبانه روز و 365 روز در سال کار کند. همچنین ربات ظرفیت چیدن 1000 آجر در ساعت و پتانسیل ساخت 150 خانه در سال دارد.

مارک پیواک Mark Pivac استرالیایی ، مخترع ربات تمام خودکار آجر چین، هدف از ساخت چنین رباتی را ماشینی کردن آجر چینی، کنترل به وسیله کامپیوتر و حل مشکل کمبود کارگر در استرالیا اعلام کرد.

پیواک افزود: تازه های فناوری فرصتی است که با بهره گیری از آن می توان سرعت ساخت منازل را افزایش داد.  هم اکنون 6000 سال است که تغییری در روند آجر چینی ایجاد نکرده ایم به همین دلیل سعی کردیم با اتوماسیون کردن فرآیند آجر چینی، جهشی در زمان ساخت منازل ایجاد کنیم.

پیواک معتقد است که رباتش تغییرات اساسی در صنعت ساختمان ایجاد خواهد کرد. او برای بهره مندی و موثر بودن بیشتر، دستگاه خود را به سیستم طراحی کامپیوتری (CAD) به نام هادرین (Hadrian) مجهز کرده است.

پیواک درباره عملکرد این ربات گفت: طرح سه بعدی پروژه به سیستم طراحی کامپیوتری ماشین داده می شود و جایگاه هر آجر به صورت دقیق توسط ماشین حساب می شود و آجر به اندازه های لازم برای کار گذاری، توسط ماشین بریده می شود.

البته این ماشین اولین ربات آجر چین نیست ولی اولین آجر چین تمام اتوماتیک به حساب می آید. ماشین به جای تحرک زیاد، از بازو های تلسکوپی 28 متری خود کمک می گیرد تا دور تا دور ساختمان را بتواند آجر چینی کند. نکته قابل ذکر این است که این ماشین برای ساختمان های بلند مرتبه، کارایی زیادی ندارد ولی برای شرایط کشور استرالیا که اکثر ساختمان ها دو و یا سه طبقه هستند، بسیار کارآمد خواهد بود.

بر طبق گزارشی از شبکه خبری فاکس، ربات آجرچین تحت حمایت دولت استرالیا و گروه های صنعتی مربوط  به خاک و بتن به بهره رسیده است. مارک پیواک در نهایت افزود: جامعه هدف فروش ماشین در ابتدا بخش غربی استرالیا است و سپس بخش ملی و در نهایت عرضه به جهان در دستور کار است.

منبع

 

 
 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا