جزئیات ۳ نوع تسهیلات نظام وظیفه برای نخبگان

دکتر حسن سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با مهر اظهار کرد: تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان بسیار پرمخاطب است و هر ساله تعدادی از نخبگان از این تسهیلات بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۳ نوع تسهیلات نظام وظیفه در بنیاد ملی نخبگان داریم، بیان کرد: این تسهیلات تحت عنوان تسهیلات شهید صیاد شیرازی به نخبگان اعطا می‌شود.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه تسهیلات سربازی بنیاد ملی نخبگان ۳ نوع دارد، خاطر نشان کرد: اولین گروهی که می‌تواند از این تسهیلات بهره مند شوند دانش آموختگان برتر دانشگاهی هستند که پروژه‌هایی را به عنوان خدمت مقدس سربازی در مراکز تحقیقاتی دفاعی، دولتی، و بعضاً دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها و حتی شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه تسهیلات نوع دوم، ویژه دانش آموختگان برتر فناور است، بیان کرد: این افراد با سابقه فناورانه در شرکتهای دانش بنیان از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان با اجرای پروژه‌هایی در مراکز مذکور برخوردار می‌شوند.

سالاریه افزود: همچنین نوع سوم این تسهیلات ویژه دانش آموختگان خارج از کشور است که برای ارائه خدمت به کشور بازگشته اند و می‌توانند از تسهیلات سربازی بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.

وی با اشاره به تعداد افرادی که سالیانه از این تسهیلات بهره می‌شوند گفت: به طور تقریبی، سالی ۲ هزار نفر مشمول این حمایت بنیاد ملی نخبگان و به دانشگاه عالی دفاع ملی برای تعریف پروژه جایگزین خدمت معرفی می‌شوند.

وی افزود: این افرادی که از تسهیلات سربازی بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌کنند می‌توانند در شرکتهای دانش بنیان، در بخش‌ها و سازمانهای دولتی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دانشگاه، مجموعه‌های زیر نظر وزارت دفاع دوره سربازی خود را به صورت انجام یک پروژه پژوهشی بگذرانند.

سالاریه با اشاره به اینکه امسال شرایط خاصی با توجه به شیوع کرونا به وجود آمده است، بیان کرد: در رشته‌های پزشکی و پرستاری با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های وابسته به مراکز دفاعی به نیروی سرباز، بر اساس تقاضای ستاد کل نیروهای مسلح در شش ماهه دوم سال ۹۹، تعداد دانش آموختگان برتر معرفی شده از این رشته‌ها به دانشگاه دفاع ملی برای انجام پروژه جایگزین خدمت کاهش زیادی خواهد داشت.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان افزود: با توجه به این موضوع دانش آموختگان برتر حوزه پزشکی و پرستاری کمتر به انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای گذراندن دوره سربازی می‌پردازند و بیشتر به سمت ارائه خدمت در بیمارستان‌ها خواهند رفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا