آیا کرونا در زمستان بدتر می‌شود؟

اکنون بیش از هشت ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین می‌گذرد، اما هنوز درمانی برای این بیماری مهلک پیدا نشده است. نکته نگران کننده در مورد کووید ۱۹، این است که ویروس کرونا هنوز با سرعت در حال گسترش است.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر توسط این بیماری آلوده شده و ۹۳۱ هزار و ۳۲۱ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

در حالی که هنوز محققان در مورد چگونگی رفتار ویروس در هوای سرد اطمینان ندارند، چندین گزارش حاکی از آن است که ممکن است ویروس کرونا در طول زمستان‌ها مدت بیشتری زنده بماند. مطالعات جدید نشان می‌دهد اپیدمیولوژیک ویروس کرونا با سایر بیماری‌های تنفسی که معمولاً در زمستان رواج پیدا می‌کنند، تفاوت چندانی نخواهد داشت. به عنوان مثال، ویروس آنفلوانزا در زمستان با سرعت بیشتری نسبت به تابستان گسترش می‌یابد.

در حالی که محققان در سراسر جهان برای ساخت واکسنی مؤثر علیه ویروس کرونا، با زمان در رقابت هستند، پیش‌بینی می‌شود به احتمال زیاد واکسن قطعی کرونا به زودی برای استفاده در دسترس عموم قرار نگیرد.

مایک رایان، رئیس برنامه موارد اضطراری سازمان بهداشت جهانی، در اوایل ماه جولای اعلام کرد در حالی که محققان پیشرفت خوبی در زمینه تولید واکسن علیه کووید ۱۹ دارند، انتظار نمی‌رود اولین توزیع گسترده از این واکسن تا اوایل سال 2021 صورت پذیرد.

به تازگی رابرت ردفیلد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا نیز دستیابی به واکسن کرونا تا تابستان ۲۰۲۱ را بعید دانست. در همین حال، برخی از کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد احتمال ایجاد موج بعدی همه‌گیری در زمستان مطرح کرده‌اند که بسیار شدیدتر از موج نخست خواهد بود.

در حالی که هنوز محققان در مورد چگونگی رفتار ویروس در هوای سرد اطمینان ندارند، چندین گزارش حاکی از آن است که امکان دارد ویروس کرونا در طول زمستان‌ مدت بیشتری زنده بماند. مطالعات جدید نشان می‌دهد اپیدمیولوژیک ویروس کرونا با سایر بیماری‌های تنفسی که معمولاً در زمستان رواج پیدا می‌کنند، تفاوت چندانی نخواهد داشت. به عنوان مثال، ویروس آنفلوانزا در زمستان با سرعت بیشتری نسبت به تابستان گسترش می‌یابد.

پژوهشگران در حالی نسبت به احتمال شیوع گسترده کرونا در زمستان هشدار می‌دهند که آکادمی علوم پزشکی انگلستان پیش‌بینی می‌کند که اوج شیوع، ابتلا و مرگ میر ناشی از کووید ۱۹ در دی و بهمن ماه سال جاری رخ دهد.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا