سرویس فایرفاکس سند و کاربرد آن متوقف می شود

موزیلا در بیانیه خبری خود پیرامون این تصمیم چنین آورده است: فایرفاکس سند سرویسی کاربردی برای اشتراک گذاری رمزگذاری شده فایل بود. متاسفانه برخی کاربران سوء استفاده گر مدتی بود که از این سرویس برای انتقال بدافزار و انجام حملات اسپیر فیشینگ استفاده می کردند؛ حملاتی شخصی سازی شده که در آن کاربر را فریب می دهند تا اطلاعات حساس خود نظیر پسوردهایش را با هکرها به اشتراک بگذارد.

البته موزیلا در طول تابستان و به محض تشخیص این اتفاقات ارائه سرویس فایرفاکس سند را متوقف کرد و در ادامه مدیران این شرکت به این تصمیم رسیدند که راه اندازی مجدد این سرویس ارزشش را دارد.

بد نیست اشاره کنیم که این شرکت مدتی پیش در حدود هزار نیروی انسانی خود را اخراج کرد تا از این طریق کاهش درآمدهایش از شرکای سرچ خود نظیر گوگل را که به خاطر پاندمی کرونا رخ داده بود جبران نماید. این شرکت غیرانتفاعی تلاش دارد که حالا وارد حوزه های جدیدی از فعالیت شود اما سرنوشت فایرفاکس سند نشان می دهد که فعالیت در دیگر شاخه ها غیر از محصول اصلی یعنی مرورگر فایرفاکس چندان هم کار ساده ای برای موزیلا نیست.

دو سرویس کلیدی موزیلا که با هدف بهبود حریم خصوصی کاربران در فضای آنلاین طراحی شده اند از جمله شبکه خصوصی مجازی آن (با حق اشتراک ۵ دلار در ماه) و همچنین شبکه خصوصی فایرفاکس (با حق اشتراک ۳ دلار در ماه) همچنان به فعالیت ادامه خواهند داد.

علاوه بر این سرویس فایرفاکس نوت هم که امکان یکسان سازی یادداشت ها در دستگاه های مختلف را به کاربرانش می داد به کار خود پایان خواهد داد. این اپلیکیشن که برای اندروید ساخته شده از ماه نوامبر یعنی اواسط آبان ماه دیگر ارائه نمی شود هرچند که افزونه مرورگر آن برای مدت طولانی تری در دسترس کاربران خواهد بود اما موزیلا اعلام کرده که به جز اضافه کردن امکانی برای خروجی گرفتن از یادداشت ها، تغییر یا به روز رسانی دیگری را برای آن ارائه نخواهد کرد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا