اپلیکیشن‌های جاسوسی در Google Play ممنوع شد

این شرکت قصد دارد با برنامه هایی که به طور مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران را بدون اطلاع آنها منتقل می کند، مقابله کند.

این تصمیم بر مبنای خط مشی گوگل اعلام شده که رفتار فریبکارانه در اپلیکیشن‌ها را ممنوع کرده است. با وجود این سیاست، اپلیکیشن‌های جاسوسی متعدد توانسته اند از این برخورد مصون بمانند.

اپلیکیشن‌های جاسوسی به شکلی طراحی شده اند که پنهان و غیرقابل شناسایی بمانند و می توانند اطلاعات درباره برنامه هایی که یک شخص استفاده می کند، افرادی که با آنها در تماس است و محتوای فایلها و عکسهای گالری گوشی را منتقل کنند. به دلیل این که اپلیکیشن‌های مذکور مخفی هستند، به راحتی مورد بهره برداری قرار گرفته و از آنها برای سوءاستفاده از افراد استفاده می شود.

با این حال گوگل همچنان اپلیکیشن‌های کنترل والدین را مجاز شمرده که قابلیتهای مشابه اپلیکیشن‌های جاسوسی را دارند. تنها تفاوت این است که اپلیکیشن‌های مذکور باید علامتی را به طور دائمی نمایش دهند که به کاربر گوشزد می کند تحت ردیابی قرار دارد و عملکرد پنهانی را برای این اپلیکیشن‌ها دشوارتر می کند.

گوگل پیش از این تبلیغات طراحان اپلیکیشن‌های جاسوسی در پلتفرم تبلیغاتی خود را ممنوع کرده بود اما برای اعمال این ممنوعیت دچار مشکل بوده است. وب سایت تک کرانچ ماه گذشته گزارش کرده بود چندین شرکت در این حوزه همچنان سرگرم نمایش تبلیغات از طریق پلتفرم گوگل هستند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، فروشگاه Google Play هفته جاری اعلام کرد اپلیکیشن‌هایی که مالکیت یا هدف اصلی خود را به درستی ارائه نمی دهند، ممنوع خواهند شد اما چگونگی این سیاست مبهم است و معلوم نیست آیا شامل اپلیکیشن‌هایی مانند VPN ها یا مسدودکنندگان تبلیغات می شود یا خیر.

 

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا