صادرات محصولات فناورانه حوزه سلامت شتاب می گیرد

حسین وطن پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حضور در نمایشگاه های معتبر، همکاری با شرکت های معتبر در کشورهای اسلامی و منطقه، بهره گیری از توان سفارتخانه های کشور برای معرفی محصولات، راه اندازی نمایشگاه های دائمی در برخی از کشورها و راه اندازی شتاب دهنده های محصولات از جمله اقدامات برای توسعه صادرات این محصولات است.

وی گفت:‌ شتاب دهنده محصولات اخیرا راه اندازی شده است. این کار، کمک بیشتری به افزایش صادرات خواهد کرد و این موضوع قطعا شتاب بیشتر صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان را به همراه خواهد داشت.

وطن پور ادامه داد: در تلاش هستم تا زمینه همکاری شرکت های معتبر در کشورهای اسلامی و همسایه با شرکت های دانش بنیان داخلی فراهم شود. با این اتصال، زمینه همکاری های مشترک فراهم شده و در نتیجه امکان افزایش صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان میسر خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری برای راه اندازی نمایشگاه های دائمی در برخی از کشورها، گفت: اقدامات برای راه اندازی نمایشگاه های دائمی محصولات دانش بنیان آغاز شده و بزودی به نتیجه می رسد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کتابچه های دستاوردهای شرکت های فعال منتشر شد و در اختیار سفارت خانه های ایران و روابط بین المللی وزارت بهداشت قرار گرفت تا زمینه معرفی بهتر این مجموعه ها در سایر کشورها فراهم شود.

دسترسی به دانش تولید محصولات و تجهیزات کرونا

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: محققان به دانش تولید محصولات، تجهیزات و ملزومات تشخیصی، پیشگیری و درمان کرونا دست یافتند. این دستاورد بزرگ سبب شده تا بخش عمده ای از نیازهای کشور به این محصولات در داخل توسط شرکت های دانش بنیان تامین شود که افتخاری برای کشور است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: موضوعی که در کنار دستیابی به دانش این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، تولید انبوه این محصولات است. در این در زمینه به حمایت بانک مرکزی و همراهی و همکاری مجموعه هایی مانند گمرک و بانک ها نیاز داریم.

وطن پور ادامه داد: به دلیل محدودیت های اقتصادی و مشکلات تحریم انتظار داریم این مجموعه همراهی و همکاری های بهتری با این مرکز داشته باشد تا روند افزایش تولید در سال جهش تولید را شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی با تمام توان در صدد رفع مشکلات جامعه هستند و با تمام ظرفیت در این زمینه ها گام برمی دارند.

وی درباره همراهی برخی از دستگاه ها با شرکت های دانش بنیان گفت: هیات امنای ارزی در پیش خرید برخی محصولات مانند ونتیلاتورها و دستگاه های تشخیص آزمایشگاهی همکاری های خوبی دارند.  

وطن پور ادامه داد: هیات امنای ارزی، سازمان غذا و دارو، اداره کل تجهیزات، صندوق نوآوری، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت فناوری وزارت بهداشت همکاری های بین بخشی بسیار مناسبی در این زمینه داشتند که از نتایج آن حمایت بیشتر از مجموعه های دانش بنیان کشور بوده است.

وی در خصوص نشست های بین المللی در حوزه کرونا نیز گفت: نشست هایی را در سطح بین المللی برگزار کردیم تا در زمینه دستاوردها و دانش محققان ایرانی با کشورهای مدعی این حوزه همکاری کنیم. تولید محصولاتی مانند دارو و واکسن از جمله موضوعاتی است که محققان در این نشست های علمی به تبادلات دانشی می پردازند.

وطن پور با اشاره به اینکه درصدد برگزاری نشست های بین المللی دیگری بین فناوران با حمایت روابط بین الملل وزارتخانه بخصوص در حوزه کرونا هستیم، گفت: اخیرا در نشستی با فناوران روسی به بحث و تبادل نظر در مورد واکسن کرونا پرداختیم. با توسعه این گونه نشست ها از دانش دنیا بهره برداری و دانش و توان علمی و فناوری کشور را نیز برخ جهانیان می کشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا