هفته پژوهش امسال به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار می شود

غلامحسین رحیمی دبیر کل شورای عالی عتف در حاشیه جلسه ۱۹۴ این شورا در جمع خبرنگاران، گفت: در هفته پژوهش سال ۹۹، در نظر داریم که بخش نمایشگاه عرضه محور نمایشگاه پژوهش را تقویت کنیم و دستگاه ها نیازهای خود را به عرضه بگذارند و شرکت های فناورانه ای که می توانند به این نیازها پاسخ دهند.

وی گفت: در این نمایشگاه، نمونه هایی که وابستگی به خارج داریم عرضه خواهند شد و تولیدکنندگان داخلی در صورت توان آنها را تولید خواهند کرد.

دبیر کل شورای عالی عتف افزود: تلاش می کنیم این نمایشگاه محدود به تهران نشود و در چند مرکز استان که از آمادگی بیشتری برخوردار هستند هم برگزار شود.

رحیمی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هفته پژوهش ترکیبی از مجازی و حضوری است و نمایشگاه تستا هم ترکیبی برگزار خواهد شد.

دستور کار جلسه اخیر

وی همچنین درباره جلسه امروز، گفت: دستور کار اول این بود که شرکت های دولتی باید ۴۰ درصد بودجه تحقیقاتی خود را از طریق دانشگاه ها هزینه کنند؛ این بودجه تضمین شده در خزانه کنار گذاشته می شود و در چارچوب آیین نامه هیات وزیران و با نظارت دبیرخانه شورای عتف هزینه می شود.

رحیمی افزود: دستگاه های نیازهای تخصصی خود را در سامانه ساتع وارد می کنند و دانشگاه ها هم توانمندی های خود را در این سامانه ثبت می کنند و در صورت هماهنگی عرضه و تقاضا قرارداد منعقد می شود.

وی گفت: برای این منظور در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ میلیاردتومان مانده از سال ۹۸ را داریم و به علاوه ۱۲۰ میلیاردتومان دیگر، حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه اعتبار به صورت تخصیص یافته داریم.

رحیمی گفت: هر چه عملکرد بهتری داشته باشیم قانون گذار به ادامه تخصیص اعتبار تشویق می شود.

بررسی پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون تخصیص اعتبار برای پژوهش های دانشگاهی 

وی گفت: دستور کار دوم این جلسه، تدوین آیین نامه اجرایی قانون تخصیص اعتبار برای پژوهش های دانشگاهی طبق بند ه قانون بود که پیش نویس آیین نامه بررسی شد. 

دبیر کل شورای عالی عتف ادامه داد: بخشی از توسعه های سال های اخیر در حوزه علم مرهون مجلس و دولت است.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا