گردشگری مجازی راهی برای نجات از بحران

فناوری این گروه شامل اندازه‌گیری و سپس دیجیتالی کردن انحناها، زاویه‌های اشیاء و فاصله بین آن‌ها با استفاده از تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین، عکس و فیلم است و می‌تواند تجربیات گردشگری مجازی را برای بینندگان واقع‌بینانه‌تر کند و به احیاء صنعت گردشگری و کاهش تاثیرات بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بر گردشگری کمک کند.
صنعت گردشگری یکی از صنایع آسیب‌دیده به دلیل شیوع کووید-۱۹بوده و با توجه به مدت‌زمان بحران، داده‌ها نشان می‌دهد که شوک بالقوه شامل کاهش ۶۰ تا ۸۰ درصدی درآمد اقتصاد گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
محققان برای مقابله با این کاهش، فناوری پیشنهادی مانند LAPO یا پخش مستقیم با تناسب واقعی اشیاء را پیشنهاد کردند. LAPO شامل اطلاعات هندسی، معیارهای انحنای شی، زاویه‌ها، مساحت یک شی و  نقشه‌برداری کانفورمال است که از اندازه‌های زاویه بین منحنی‌های یک جسم استفاده کرده و فاصله بین اشیاء را محاسبه می‌کند تا تصاویر از افراد، مکان‌ها و اشیاء  واقعی‌تر به نظر برسد.
ارنی اس. آر سرینیواسا راو، یک مدل‌ساز ریاضی و مدیر آزمایشگاه تئوری و مدل‌سازی ریاضی دانشکده پزشکی  گفت: "این مورد نوع جدیدی از فناوری است که با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته ریاضی، داده‌های دیجیتالی شده که به‌طور زنده از یک سایت گردشگری گرفته می‌شوند را به موارد دیگر تبدیل می‌کند؛ عکس‌ها و فیلم‌های واقع‌گرایانه با احساسی بیشتر از مکان نسبت به تماشای فیلم یا مستند بر صفحه‌نمایش ایجاد می‌شوند.
راو می‌گوید: ترکیب پیشنهادی، تکنیک‌های جدیدی با اطلاعات هندسی است که کاربردهای گسترده در فیزیک و اقتصاد دارد.
محققان پیشنهاد می‌کنند که فناوری گردشگری مجازی می‌تواند به برخی از تاثیرات همه‌گیر کووید-۱۹ به صنعت گردشگری کمک کند و مزایای دیگری را نیز ارائه دهد.
از مزایای این فناوری می‌توان به‌صرفه بودن آن اشاره کرد، زیرا گردشگری مجازی ارزان‌تر خواهد بود. ازنظر بهداشت نیز ایمن است، زیرا می‌توان به‌راحتی از خانه سفر کرد. از دیگر موارد صرفه‌جویی در وقت، حذف زمان سفر و قابلیت دسترسی به نقاط مختلف گردشگری است که به‌طورمعمول برای سالمندان یا افراد دارای معلولیت جسمی قابل‌دسترسی نیست.
این فناوری همچنین می‌تواند گردشگری را ایمن‌تر کند و خطرات جرم در هنگام مسافرت را از بین ببرد. این روش به تجهیزات خاصی نیاز ندارد، یک رایانه خانگی استاندارد با کارت گرافیک و دسترسی به اینترنت برای لذت بردن از "سفر مجازی" لازم است.
گردشگری مجازی، فرصت‌های شغلی جدیدی را برای راهنمای تورهای مجازی، مترجمان، خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین، فیلم‌برداران، عکاسان و همچنین کسانی که تجهیزات جدیدی را برای جهانگردی مجازی می‌سازند، ایجاد می‌کند.
گام‌های بعدی شامل جستجوی سرمایه‌گذاران و شرکاء در صنایع پذیرایی، گردشگری و فناوری است.
در صورت ادامه بیماری همه‌گیر تا چند ماه دیگر، شورای جهانی سفر و جهانگردی پیش‌بینی می‌کند که با آسیب به ۷۵ میلیون شغل و کاهش درآمد ۲.۱ تریلیون دلاری در جهان همراه شود.

منبع:بازار کار

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا