نصب بزرگترین نمایشگر LED سامسونگ در استادیومSoFi

«SoFi»، نخستین استادیوم جهان است که تصاویر ویدیویی با کیفیت 4K را از طریق نمایشگر LED سامسونگ به نمایش می‌گذارد. این استادیوم مدرن ۷۰ هزار نفری در هالیوود پارک ۳۰۰ هکتاری در لس آنجلس ایالات متحده قرار دارد.

نمایشگر LED به صورت اختصاصی برای همین استادیوم طراحی شده است. ابعاد نمایشگر دو طرفه ۶۵۰۰ مترمربع ( ۷۰ هزار فوت مربع) است که با چنین ابعادی، استادیوم «SoFi» بزرگترین نمایشگر جهان را به نام خود رقم زده است.

ارتفاع بزرگترین صفحه LED این نمایشگر حدود ۱۲ متر ( ۴۰ فوت‌) و ارتفاع کوچکترین پنل تقریباً برابر با ۶ متر (۲۰ فوت) است. کل نمایشگر نیز از حدود ۸۰ میلیون پیکسل تشکیل شده است.

براساس اعلام سامسونگ، این ۸۰ میلیون پیکسل با فاصله ۸ میلی‌متری مرکز به مرکز  از یکدیگر جدا شده‌اند. این نمایشگر دارای بیش از 260 اسپیکر مجزا است که با بیش از ۱۱۲۶۵ متر (هفت مایل) کابل به یکدیگر متصل شده‌اند.

فناوری نمایشگر بزرگ سامسونگ در خارج از ورزشگاه «SoFi» و در مناطق مختلف پارک هالیوود از جمله مناطق مسکونی، اداری و فروشگاه‌ها نیز استفاده خواهد شد.

بی‌شک طرفداران مسابقات ورزشی می‌توانند با چنین فناوری‌های نوینی تجربه بسیار دلپذیرتری را در این مجمعه ورزشی در اختیار داشته باشند. البته استفاده از چنین فضایی هزینه‌های بالایی نیز در برخواهد داشت. این هزینه به تماشگران ورزشگاه «SoFi» اجازه می‌دهد تجربه‌ای متفاوت و خاص از حضور در این استادیوم داشته باشند.

سامسونگ در حوزه موبایل و نمایشگر و تلویزیون‌های هوشمند حضور فعالی در بازار دارد ولی این نمایشگر LED و فناوری‌ آن می‌تواند مسیر تازه‌ای را برای کره‌ای‌ها باز کند تا در عرضه نمایشگرهای خاص و بزرگ نیز بتوانند در بازار حضور فعالی داشته باشند.

آیا ممکن است سایر استادیوم‌های ورزشی بزرگ جهان نیز بخواهند پا در مسیری بگذارند که «SoFi» گذاشته است یا خیر؟ آینده همه چیز را روشن خواهد کرد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا