آیا استفاده مدام از قطره های چشمی می تواند مشکل جدی ایجاد کند؟

خانمی هستم 35ساله، به دلیل استفاده لنز برای کاهش التهاب و قرمزی چشمانم از قطره های چشمی کمک میگیرم. آیا استفاده مداوم از قطره های چشمی جهت کاهش التهاب و قرمزی ناشی ازلنزدر دراز مدت می تواند مشکل جدی ایجاد کند؟

قطره چشم و پمادهای چشم را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: قطره چشم غیرتجویزی و قطره چشم تجویزی. قطره چشم غیرتجویزی همچنین با قطره چشمی بدون نسخه یا “OTC” نیز شناخته می‌شوند. قطره‌های بدون نسخه در بسیاری از موارد مناسب هستند و به طور معمول نسبت به قطره‌های چشم تجویزی کم‌هزینه‌تر هستند. اما قبل از استفاده از قطرات چشم OTC ، به چشم پزشک مراجعه کنید تا مشخص کند کدام نوع قطره چشم برای نیازهای شما مناسب‌تر است.

قطره‌های چشمی ضد احتقان، یا قطره‌های سفیدکننده سفیدی چشم، حاوی وازوکانسترونترهایی هستند که با کوچک کردن رگ‌های خونی ریز موجود در سفیدی چشم (صلبیه) قرمزی چشم را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که کمتر دیده شوند. اگرچه قطره‌های چشمی ضد احتقان در خلاص شدن از شر قرمزی چشم مؤثر هستند، اما به خاطر داشته باشید که می‌توانند یک مشکل اساسی را در چشم شما ایجاد کنند. همیشه بهتر است ابتدا با پزشک چشم خود مشورت کنید تا علت قرمزی چشم‌های شما مشخص شود.

اگر قطره‌های چشم ضد احتقان بیش از حد استفاده شوند، می‌توانند باعث خشکی و سوزش، گشاد شدن مردمک چشم و سایر عوارض جانبی شوند.

همچنین، چشم‌های شما می‌توانند تحمل نسبت به خاصیت سفیدکنندگی چشم این قطره‌ها مقاوم شوند، و ممکن است به دلیل از بین رفتن اثر این قطره‌ها، قرمزی چشم حتی بیشتر از قبل (بازگشت احتقان نامیده می‌شود) ایجاد شود و شما را مجبور به استفاده بیشتر و بیشتر کند.

اگر چشمان شما از خستگی، خشکی، عدم خواب یا سوزش عمومی قرمز است یک قطره چربی چشم غیرتجویزی می‌تواند تسکین‌دهنده‌ای بی‌خطر باشد. اگر چشمان شما از حساسیت قرمز است، می‌توانید با شستشوی آنچه که باعث حساسیت شما می‌شود، مانند گرده، قرمزی چشم‌هایتان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

در نهایت بدانید ، قطره‌های بازنویسی به طور خاص برای لنزهای تماسی تهیه شده‌اند و می‌توانند برای رفع خشکی چشم و ناراحتی‌های ناشی از سایش لنزهای تماسی استفاده شوند. اگر تصمیم دارید هنگام استفاده از لنزهای تماسی از قطره‌های چربی معمولی چشم غیرتجویزی استفاده کنید، با پزشک متخصص چشم خود مشورت کنید تا ببینید آیا نوع لنز تماسی شما با قطره چشم مورد نظر سازگار است یا خیر.

برخلاف قطره‌های بازنویسی، بسیاری از قطره ‌ای چشم ، OTC یا تجویزی، برای استفاده کنندگان لنز تماسی در نظر گرفته نشده‌اند، و شاید نیاز باشد که قبل از استفاده از قطره‌ها، لنزهای خود را از چشمتان خارج کنید.

در هرحال باتوجه به اینکه چشم ها از اعضای حساس بدن است حتما با پزشک خود مشورت کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا