تولید نخستین ابرخودروی سبز جهان با چاپ سه‌بعدی

 کوین سینگر بنیانگذار شرکت Divergent Microfactories در کالیفرنیا، فناوری چاپ سه‌بعدی خود را برای تولید خودروی Blade، نخستین ابرخودروی پیش‌ساخت مبتنی بر این فناوری در جهان مورد استفاده قرار داده است.سینگر اظهار کرد: تاکنون گام‌های بلندی برای پذیرش خودروهای سبز و پاک برداشته شده، اما مشکل اصلی، تولید حقیقی خودروهای دوستدار طبیعت است.

شرکت Divergent برای رسیدن به این هدف، مراحل ساخت خودروی خود را با روشی کاملا متفاوت انجام می‌دهد. این شرکت با چاپ اتصالات آلومینیوم تولیدی چاپ سه‌بعدی و فیبرهای کربنی، شاسی خودرو را تولید می‌کند که موجب تولید سریع‌تر و همچنین کاهش فضای کمتر برای اتصال و سرهم کردن خودرو در کارخانه تولیدی کوچک خواهد شد.

سینگر اظهارکرد: مراحل تولید مواد و انرژی مصرفی به طور چشمگیری کاهش یافته و ابرخودروی تولیدی دوستدار محیط زیست با کارایی بالا و وزن 90 درصد کمتر از خودروهای سنتی، اما قوی‌تر و محکم‌تر تولید می‌شود.خودروی Blade با قدرت 700 اسب بخار و موتور دوگانه‌سوز(سوخت طبیعی و سوخت بنزینی) طراحی شده که سرعت آن در مدت دو ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به گزارش ایسنا، تنها مشکل این خودرو، قیمت اعلام نشده آن است، اما این شرکت برنامه‌ای برای دادن حق امتیاز تولید آن دارد تا به زودی روانه بازار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا