چین ۹ فروند ماهواره به مدار زمین پرتاب کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی فاینشیال اکسپرس، این دومین باری است که چین از روی یک سکوی دریایی ماهواره به مدار زمین پرتاب کرده است.

رسانه‌های رسمی چین اعلام کردند این ۹ ماهواره با راکت «لانگ مارچ ۱۱-HY۲» که دهمین عضو خانواده راکت های «لانگ مارچ ۱۱» محسوب می شود، ساعت ۹:۲۲ دقیقه صبح سه شنبه به وقت پکن از روی سکوی دریایی Debo ۳  – یک کشتی خودران که برای این ماموریت اصلاح شده است- به فضا پرتاب شدند. 

روزنامه چاینا دیلی گزارش داد که راکت لانگ مارچ ۱۱-HY۲ حدود ۱۳ دقیقه پس از پرتاب و پس از طی مسافت ۵۳۵ کیلومتر، این ۹ ماهواره را که برای رصد زمین با وضوح بالا فعالیت می کنند، در مدار زمین مستقر کرد.

سه ماهواره برای گرفتن فیلم و ۶ ماهواره برای عکسبرداری در مدارهای خورشیدآهنگ اختصاص یافته اند. مدار خورشیدآهنگ یک نوع مدار قطبی به مرکزیت زمین (یا سیارات دیگر) است که همواره نسبت به زمین (سیاره میزبان) در یک ساعت خاص قرار دارد. 

هر یک از این ماهواره ها که توسط شرکت فناوری ماهواره Changguang در استان جیلین در چین ساخته شده اند، حدود ۴۲ کیلوگرم وزن دارند. در این گزارش آمده است که آنها خدمات سنجش از دور را در زمینه هایی مانند کشاورزی ، جنگلداری ، منابع زمین و حفاظت از محیط زیست به کاربران ارائه خواهند کرد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا